کد خبر: ۳۴۲۶۲۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
انتظار برای گزارش‌ آژانس و شمارش‌ معکوس برای اجرای برجام و لغو تحریم‌ها

بعیدی‌نژاد: منتظر خبرهای خوب باشید/لحظات‌زیبایی در تاریخ‌ایران در حال رقم‌خوردن است

قرار است امروز گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام ارائه شود و در صورت تایید تمام اقدامات ایران در اجرای برجام‌، تحریم‌های آمریکا‌، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران لغو شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- اعضای تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای کشورمان و همچنین نمایندگان کشورهای 1+5 اعلام کرده‌اند که اقدامات لازم برای اجرای برجام از سوی کشورهای طرف توافق هسته‌ای وین به مرحله نهایی رسیده و به‌زودی شاهد اجرای برجام خواهیم بود.

به گزارش آفتاب، قرار است امروز گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام ارائه شود و در صورت تایید تمام اقدامات ایران در اجرای برجام‌، تحریم‌های آمریکا‌، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران لغو شوند. 

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان روز چهارشنبه گفته است: یکی از نگرانی‌های ایران در زمینه اجرای برجام این بود که لغو تحریم‌ها واقعاً در عمل صورت می‌گیرد یا خیر؟ این نگرانی با تدوین و تکمیل آیین‌نامه یا راهنمای لغو تحریم‌ها که مجموعه سوال و جواب‌های محتمل است رفع شده است.

او گفت که آژانس اکنون در حال راستی‌آزمایی اقدامات و تعهدات ایران طبق برجام است و احتمالاً روز شنبه یا یک‌شنبه روز اجرای برجام خواهد بود. روز اجرای برجام توسط خانم موگرینی و آقای ظریف در بیانیه‌ای مشترک اعلام می‌شود. 

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیروز در یادداشتی در اینستاگرام خود نوشته است: با شروع این مذاکرات از روز گذشته (چهارشنبه) امیدواریم امروز آخرین مباحث باقیمانده هسته ای ایران و اعضای پنج به علاوه یک پایان یابد و بدین ترتیب آماده تنظیم نحوه اعلام روز اجرایی شدن «برجام» شویم. او گفت که وین آخرین ایستگاه مسیر طولانی مذاکرات و رسیدن به روز اجرای «برجام» است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز با اشاره به اتمام کار در رآکتور آب سنگین اراک گفته است: کارهای ما توسط بازرسان آژانس راستی آزمایی می‌شود. در مراحل نهایی قرار گرفته‌ایم‌، امروز و فردا کار به پایان می رسد و وارد دوره مهمی می‌شویم؛ دوره‌ای که ایران تمام فعالیت هسته‌ای خود را از جمله تحقیق و توسعه خواهد داشت و غنی‌سازی با یک افق بسیار روشن و رسیدن به ظرفیت صنعتی صورت می‌گیرد. از روز اجرای برجام تحریم‌های ظالمانه برداشته می‌شود و ان شاءالله افق خوب اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی سخنانی در همین‌باره اظهار کرد:‌ روز اجرا که طی آن ایران اثبات می‌کند که به‌طور قابل‌توجهی برنامه هسته‌ای‌اش را کاهش داده و می‌تواند تحریم‌ها رفع شود به‌زودی در چند روزه آینده فرا می‌رسد و وقتی که این اتفاق رخ داد‌، ما متقاعد می‌شویم که این توافق ما و شرکای‌مان در سراسر دنیا با امنیت‌تر می‌کند.

هونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز با تقدیر از تلاش‌های طرف‌های ذیربط در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران، از اجرای قریب الوقوع برجام خبر داد و تاکید کرد که همه بی‌صبرانه در انتظار چنین اتفاق مهمی هستند. وی افزود که پکن همانند قبل برای اجرای برجام حضور خواهد داشت و ارتباط خود را با تمامی کشورهای مرتبط با این موضوع حفظ می کند تا کار به نتیجه نهایی برسد.

همچنین اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس توافق موقت ژنو را تا اواخر ژانویه تمدید کرده است. در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه از طرف شورای اروپایی صادر شد، اعلام شد که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران همزمان با تایید انجام تعهدات تهران از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو خواهند شد.

پیام دوباره بعیدی‌نژاد در اینستاگرام: منتظر خبرهای خوب باشید

حمید بعیدی‌نژاد رئیس تیم کارشناسی مذاکره‌کننده ایران، امروز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: کاش می‌شد در جلسات ما بودید و عزت و کرامت ملت بزرگمان را شاهد بودید. ان‌شاءالله منتظر خبرهای خوبی باشید، لحظات زیبایی در تاریخ کشور عزیزمان در حال رقم خوردن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
1
35
امیدوارم از خدا همین طوری که دل مردم با خبر های خوبت شاد می کنی خدا دلت را شاد کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
5
21
آخ جون. یعنی وضع مثل اون موقع ها خوب میشه؟
برجام...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
6
8
امام زمان، ما منتظریم،...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
1
29
مردم عزيز ايران منتظر جشن و شادي و غرور ملت سرافراز ايران باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
16
آیا این لحظات تاریخی سفره مردم ... زبر خط فقر را کمی رنگی خواهد ویا نباید مثل قبل توقع زیاد داشته باشند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
0
خبرهای خوب برای مردم با کاهش نرخ دلار شروع می شه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین