کد خبر: ۳۴۲۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷

کری، ظریف و موگرینی احتمالا فردا در ژنو دیدار می‌کنند

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشته است که احتمالا روز شنبه (16 ژانویه) وزرای خارجه آمریکا، ایران و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر ژنو دیدار کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از یک منبع دیپلماتیک مرتبط با یکی از کشورهای 1+5 گزارش داده است که احتمال دارد جان کری وزیر خارجه آمریکا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فردا (شنبه) در سوئیس با هم  دیدار کنند.

این منبع دیپلماتیک در خصوص احتمال برگزاری این نشست سطح وزرا گفته: «اگر این جلسه شکل بگیرد، تا آنجا که من می‌دانم (جان) کری، (فدریکا) موگرینی و (محمدجواد) ظریف، شنبه در ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند.»

به گزارش فارس،‌منابعی در دفتر سازمان ملل در ژنو نیز بدون تأیید یا رد خبر برگزاری این جلسه، گفته‌اند که منتظر قطعی شدن حضور قریب‌الوقوع جان کری در این مکان هستند.

این منبع گفته «مقامات آمریکایی از ما خواسته‌اند که از ساعت 12 به وقت محلی (2 و نیم بعدازظهر به وفت تهران) آماده برگزاری نشست باشیم.»

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده که منتظر دستورالعمل در خصوص نشست آتی است.

یک خبرگزاری روس‌زبان دیگر یعنی خبرگزاری تاس هم با تکیه به اطلاعات منابع آگاه خود گفته که احتمالاً همه 7 وزیر خارجه دور میز مذاکرات هسته‌ای در کنار خانم موگرینی در این نشست حضور خواهند داشت.

بر اساس توافقی که 23 تیر ماه امسال در شهر وین به دست آمد، ایران متعهد شد گستره برنامه هسته‌ای خود را محدود کند و در مقابل آمریکا و اتحادیه اروپا هم تعهد کردند تحریم‌های هسته‌ای ایران را بر طرف کنند. 

آنطور که مقامات روس گفته‌اند، قرار است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا ساعاتی دیگر گزارش خود در مورد اقدامات انجام شده از سوی ایران را منتشر کند. در صورتی که آژانس تائید کند ایران به طور کامل گام‌های مشخص شده در برنامه جامع اقدام مشترک را برداشته، تحریم‌ها رفع خواهند شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین