کد خبر: ۳۴۲۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

هاشمی‌ سرلیست جامعتین است؟

جامعتین این روزها بیش از همیشه فعالیت دارد و می‌خواهد باردیگر به روزهای اوج خود بازگردد؛ یعنی آن روزهایی که تصمیم دو تشکل روحانی برای تمام اصولگرایان فصل‌الخطاب بود.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه آرمان نوشت: قرار است انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان برگزار شود و ليست انتخاباتي جامعتين از ارزشي بالا برخوردار است. آيا آیت‌ا...هاشمي در اين ليست است؟ اين سوالي است كه امروز در ذهن بسياري وجود دارد و تا اين لحظه پاسخ مطمئني به آن داده نشده است اما در محتوا و لحن پاسخ‌ها مي‌توان حدس زد كه ليست جامعتين با حضور نام آيت‌ا... هاشمي در صدر آن بيش از هميشه مورد توجه قرار خواهد گرفت. در روزگاري جامعه مدرسين توسط تعدادي از آيات عظام حوزه علميه تاسيس شد و در دوران انقلاب و سال‌ها بعد از پيروزي آن، به عنوان مرجعي فراجناحي در خدمت اهداف انقلاب و نظام بود، اينك کمی سياسي‌تر شده و مواضع جناحي برخی در آن بر همگان آشكار شده است. وضعيت مشابهي نيز كمابيش درباره جامعه روحانيت مبارز وجود دارد. بي‌هيچ پرده‌پوشي و تعارفي بايد گفت كه آيات هاشمي‌رفسنجاني و سيدحسن خميني در سپهر سياسي امروز، بسيار شناخته‌شده هستند.قرار گرفتن اين نام‌ها در آن فهرست‌ها، باعث اعتبار دوسویه مي‌شود.

سخنگوي جامعه روحانيت در پاسخ به اين سوال كه در روزهاي گذشته اخباري درباره حمايت يا عدم حمايت جامعه روحانيت مبارز از كانديداتوري آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در انتخابات خبرگان مطرح شد آيا اين تشكل تصميمي در اين زمينه گرفته است؟ گفت: موضع جامعه روحانيت درباره كانديداتوري هاشمي‌رفسنجاني را فعلا رسانه‌اي نمي‌كنيم. ما درباره ايشان در شوراي مركزي بحث كرديم و تصميم گرفتيم اما اين تصميم را رسانه‌اي نكرديم زيرا مي‌خواهيم ليست ما با جامعه مدرسين در كميته مشترك بين دو جامعه به توافق برسد و تا اين ليست نهايي نشده و در اين باره تصميم‌گيري نشده اعلام موضع نخواهيم كرد و منتظر تصميم كميته مشترك مي‌مانيم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروي عضو ارشد جامعه مدرسين هم در پاسخ به پرسش اظهار کرد: درباره ايشان هم همان صحبت هست. البته عده‌اي مخالفت‌هايي مي‌كنند اما در مجموع جمع قابل توجهي از اعضاي جامعه مدرسين با ايشان همراه و موافقند. حجت‌الاسلام محسن غرويان هم معتقد است كه آمدن هاشمي به مجلس خبرگان به صلاح كشور است. بنده معتقدم به طور قطع به يقين رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ليست جامعتين قرار مي‌گيرد و كساني كه شايعاتي درباره قرار نگرفتن ايشان در ليست جامعتين را پخش مي‌كنند مي‌خواهند فضاي سياسي و انتخاباتي كشور را آزمايش کرده و حتی به گونه‌اي ملتهب كنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین