کد خبر: ۳۴۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

فابیوس راهی امارات و عربستان می‌شود

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه دوشنبه (18 ژانویه) سفر دو روزه خود به امارات و عربستان را آغاز می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش  روزنامه الیوم السابع مصر، رومان نالان، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد، فابیوس روز دوشنبه سفر دو روزه خود به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شامل امارات و عربستان را آغاز می‌کند.

نادال اظهار داشت، سفر فابیوس به امارات با هدف افزایش سطح روابط دو جانبه خواهد بود و وی در این سفر با محمد بن زاید آل نهیان، ولی عهد ابوظبی، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات و محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس و نخست وزیر امارت و حاکم دوبی دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: فابیوس در فعالیت‌های نشست 2016 سران 9 کشور با موضوع "انرژی در آینده" در ابوظبی شرکت خواهد کرد.

در این نشست بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و انریکه پنیا نیتو، رئیس جمهور مکزیک نیز حضور خواهند داشت و قرار است وی درباره پیگیری و اجرای توافقنامه پاریس در مورد آب و هوا سخنرانی کند.

وی افزود: وزیر خارجه فرانسه در این سفر با برخی از تصمیم گیرندگان امارات و نمایندگانی از جامعه کسب و کار فرانسه دیدار خواهد کرد و سه شنبه به ریاض رفته و با مقامات عالی رتبه عربستان دیدار می‌کند. در این دیدارها نسبت به تقویت روابط سیاسی و اقتصادی پاریس و ریاض که در سایه شرایط پرتنش منطقه خاورمیانه یکی از شرکای اصلی فرانسه محسوب می‌شود، بحث می‌شود.

نادال ادامه داد: گفت‌وگوهای فابیوس در ریاض بر بحران سوریه و پیامدهای آن برای کشورهای منطقه به ویژه لبنان نیز متمرکز خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین