کد خبر: ۳۴۲۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

سیلاب بزرگ‌ترین تهدید دریاچه اوان

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: با توجه به آثار مخربی که در چند سال اخیر بر بقاء و پویایی تالاب اوان گذشته، سیلاب بزرگ‌ترین تهدید این دریاچه است.
آفتاب‌‌نیوز :
شمسی‌پور اظهار کرد: مدیران و معاونان ادارات کل حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی استان قزوین از منطقه الموت شرقی و دریاچه اوان بازدید کردند.

وی افزود: پس از بازدید تالاب اوان و شناسایی کانون‌های سیلاب، پیشنهاد‌هایی کاربردی و کوتاه‌مدت در راستای رفع این معضل ارائه و مقرر شد در سال‌جاری با اعتبارات موجود عملیات آبخیزداری در حوزه شرقی اوان انجام شود.

شمسی‌پور تصریح کرد: کاشت درختان و بوته‌های بومی در اراضی ملی آسیب‌دیده جهت کاهش اثرات تخریبی جاده اصلی قزوین- تنکابن، جلوگیری از ورود دام اجاره‌ای و مازاد از گلوگاه‌های استان به عرصه طبیعی و پیشنهاد تقویت همکاری‌های مشترک در برخورد با این پدیده، اخذ اعتبارات استانی به‌منظور حذف کانون‌های ریزگرد و بیابان‌زدایی دشت الله‌آباد و همچنین اجرای طرح‌های مشترک از دیگر مباحث این نشست مشترک بود.

به گزارش ایسنا، دریاچه اُوان، در 88 کیلومتری شمال شرق قزوین با مساحت 70 هزار مترمربع واقع شده است، این در ارتفاع 1815 متری از سطح دریا و در میان چهار روستای اوان، وربن، زوار دشت و زرآباد واقع‌شده است.

عمق دریاچه طبق آخرین برآورد که یک گروه غواصی در سال 92 انجام دادند برابر با 6.8 متر اندازه‌گیری شده است و هیچ رودی به دریاچه نمی‌ریزد و آب آن از چشمه‌های جوشانی که از کف دریاچه به بالا می‌آید تأمین می‌شود و از سرریز آب دریاچه، مزارع کشاورزی اطراف تغذیه می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین