کد خبر: ۳۴۲۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴

آژانس اجرای تعهدات ایران برای آغاز برجام را تایید کرد+متن کامل بیانه مدیرکل آژانس

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که ایران گام‌های لازم مربوط به آغاز اجرایی شدن برجام را برداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
در بیانیه یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس درباره راستی‌آزمایی اقدامات ایران در برجام آمده است: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشخیص دادند که ایران همه اقدامات لازم در برجام را برای اجرایی شدن آن انجام داده است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، در ادامه این بیانیه آمده است: برجام راه آژانس برای آغاز راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در امور مربوط به آن را تحت این توافق همان طور که توسط شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام تعیین شده است را فراهم می‌کند. ارتباط بین ایران و آژانس هم اکنون وارد فاز تازه‌ای شده است. این یک روز مهم برای جامعه بین‌المللی است. من به همه طرف‌هایی که در تبدیل آن به یک واقعیت نقش داشتند مخصوصا گروه کشورهای 1+5، ایران و شورای حکام آژانس تبریک می‌گویم.

در ادامه بیانیه مدیرکل آژانس آمده است: در راستای تعهدات ایران در برجام این کشور اجرای پروتکل الحاقی را در راستای پادمان‌های امنیتی با آژانس آغاز خواهد کرد. هم‌چنین به همراه اقدامات هسته‌ای دیگر تحت تعهدات ایران در برجام این موضوع باعث افزایش توانایی آژانس در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران و راستی‌آزمایی آن‌ اقدامات در راستای صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش خواهد شد.

در پایان بیانیه آمانو آمده است: ما راه طولانی را از زمانی که آژانس برای نخستین‌بار برنامه هسته‌ای ایران را در سال 2003 مورد توجه قرار داد طی کرده‌ایم. برای رسیدن به این نقطه کنونی کارهای بسیاری انجام شده است و اجرای این توافق نیز شامل یک چنین تلاشی خواهد بود. ما از طرف خود حاضریم که اقدامات لازم باقیمانده را انجام دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین