کد خبر: ۳۴۲۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

درخواست ترکیه از آلمان برای افزایش مشارکت نظامی در سوریه

معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد، اگر آلمان می‌خواهد تا سیل آوارگان و پناهجویان به اروپا را متوقف کند، باید مشارکت نظامی‌اش را در سوریه افزایش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهمت سیمسک، معاون نخست وزیر ترکیه به دنبال کشته شدن 10 گردشگر آلمانی در یکی از حملات انتحاری در ترکیه به روزنامه آلمانی "دی ولت" گفت: اگر آلمان و دیگر کشورها می‌خواهند تا سیل آوارگان و پناهجویان را متوقف کنند باید مانع حملات هوایی نیروهای روسیه و ارتش سوریه علیه مواضع مخالفان سوری شوند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز جمعه میزبان احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه خواهد بود و مذاکرات آن‌ها حول محور حمله انتحاری در استانبول و سیل پناهجویان و آوارگان به اروپا برگزار خواهد شد.

مهمت سیمسک گفت: ریشه تروریسم در سوریه، آشوب و ناآرامی در این کشور است که به دنبال امتناع دولت دمشق از اجرای اصلاحات دموکراتیک و حضور یک اپوزیسیون به وجود آمده است.

وی با اشاره به مبارزات علیه داعش که مسئول حمله انتحاری در استانبول است، افزود: اگر کاری انجام ندهیم، هیچ کس در امان نخواهد بود. داعش بزرگترین خطر برای ما محسوب می‌شود. ما در خصوص مساله بحران مهاجرت به اروپا نیز تاکنون اقدامات زیادی انجام داده‌ایم.

سیمسک ادامه داد: ما در سراسر مرز با سوریه در حال کشیدن حصار هستیم. نخستین حصار به طول 150 کیلومتر در مارس سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد اما به همراه شرکایمان به یک استراتژی هماهنگ شده نیاز داریم.

معاون نخست وزیر ترکیه گفت: در حال حاضر ما به آوارگان و پناهجویان اجازه کار می‌دهیم این اقدام باعث می‌شود که بسیاری از آن‌ها از سفر به اروپا منصرف شوند اما همین اقدام فشار سنگینی را بر بازار کارگری ما اعمال می‌کند. در حال حاضر ما با احتساب عراقی‌ها 5 / 2 میلیون آواره در کشور و شهرهای اصلی‌مان داریم.

ترکیه اغلب از سوی متحدان غربی‌اش به خاطر عدم انجام اقدامات لازم در مبارزه با داعش که بخش وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده‌، مورد انتقاد قرار گرفته است.

ترکیه که مرز وسیعی با سوریه دارد یکی از بازیگران کلیدی در سیل بی‌سابقه مهاجران به اروپا است و کشورهای اتحادیه اروپا خواستار کمک آنکارا در توقف این سیل هستند.

منبع:ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین