کد خبر: ۳۴۳۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

وزیرخارجه‌چین: روز اجرای برجام ارزش جشن‌گرفتن دارد

وزیر امور خارجه چین با استقبال از آغاز اجرای برجام گفت که روز اجرا ارزش جشن گرفتن را برای مردم ایران دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه پس از اعلام اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیانیه‌ای منتشر و در آن از اجرای توافق هسته‌ای استقبال کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وی در بیانیه خود آورده است: روز اجرای توافق هسته‌ای ایران و 1+5 ارزش جشن‌گرفتن را برای مردم ایران دارد و در شرایطی که رژیم بین‌المللی منع اشاعه هسته‌ای با یک آزمایش روبه‌رو است، تاثیری روشنگرانه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه چین افزود: روز اجرای برجام گامی مهم برای نهایی کردن راه‌حل دیپلماتیک و سیاسی درخصوص مساله هسته‌ای ایران بود. این پیروزی به سختی حاصل شد و چین از کار ایران و گروه 1+5 در این مسیر قدردانی می‌کند.

به گزارش شینهوا، این اظهارات وانگ یی پس از آن بیان شد که ایران و اتحادیه اروپا در ساعات پایانی روز شنبه بیانیه‌ای مشترک در خصوص آغاز اجرای برجام که یک توافق تاریخی محسوب می‌شود در وین قرائت کردند.

در همین راستا باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز شنبه دستور اجرایی لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای ایران را آنگونه که در برجام تعیین شده است، صادر کرد.

وزیر امور خارجه چین در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: تمام طرف‌هابرای رسیدن به برجام از خود تعهد نشان دادند. من از تمام طرف‌ها می‌خواهم تا به عزم خود برای اجرای توافق هسته‌ای در یک دهه پیش‌رو ادامه دهند و دوباره تاریخ را بیافرینند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین