کد خبر: ۳۴۳۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

مذاکرات نفتی ایران با سوئیس و نروژ آغاز شد

همزمان با آغاز لغو تحریم‌های نفتی، یک مقام مسئول در پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد: دور جدید مذاکرات با دو شرکت نفتی نروژی و سوئیسی-آلمانی به منظور انتقال دانش نوین حفاری و هوشمندسازی شیرهای کنترل درون چاهی نفت آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد کرامتی با اشاره به برنامه های کلان شرکت ملی نفت ایران به منظور توسعه یکپارچه و فنآورانه مخازن نفت کشور در دوران پسا تحریم، گفت: بر این اساس مذاکره با دو شرکت بین‌المللی در حوزه هوشمندسازی مخازن نفتی آغاز شده است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که از این رو مذاکراتی با دو شرکت سوئیسی و نروژی آغاز شده است، تصریح کرد: یکی از این شرکت‌ها، یک شرکت سوئیسی- آلمانی بوده که در ساخت تجهیزات هوشمند شیرهای کنترل درون چاهی (ICV) دارای تجربه بین‌المللی و جهانی است.

وی با بیان این که این شرکت سوئیسی- آلمانی تاکنون طراحی‌های متعددی را برای هوشمندسازی چاه‌های نفتی میادین هیدروکربوری با موفقیت انجام داده است، اظهار کرد: این شرکت اروپایی، آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرده است.

کرامتی همچنین در خصوص مذاکرات نفتی انجام شده با یک شرکت نروژی، بیان کرد: این شرکت نروژی دارای تجربه بسیار بالایی در زمینه حفاری‌های افقی و چندشاخه‌ای در مخازن نفتی است.

رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر این که این شرکت نروژی با همکاری یکی دیگر از شرکت‌های نروژی توانسته است طولانی ترین چاه افقی جهان را به طول 9 مایل (9/6 کیلومتر) حفاری و تکمیل کند، یادآور شد: مذاکراتی با این شرکت برای مشارکت در طراحی و اجرای حفاری‌های افقی در لایه‌های کم تراوا و با ضخامت کم انجام شده است.

کرامتی تاکید کرد: به زودی برای انجام گفت و گوهای بیشتر از نمایندگان این دو شرکت اروپایی دعوت به عمل خواهد آمد.

وی با یادآوری این که تقویت و ارتقای سطح همکاری با شرکت‌های درجه اول بین‌المللی از اصول انجام توسعه یکپارچه و فناورانه مخازن نفتی کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به ماموریت پژوهشگاه صنعت نفت در میدان نفتی اهواز و میدان مشترک یادآوران، شبکه بین‌المللی شرکای پژوهشگاه براساس نیازها و اولویت‌های تعریف شده، تعیین می‌شوند که با اعلام آمادگی دو شرکت اروپایی با آن ها وارد مذاکره شدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین