کد خبر: ۳۴۳۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

گشایش 1000 ال.سی در نخستین روز اجرای برجام/سوئیفت تا دهم بهمن به جریان می افتد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از گشایش یک هزار ال.سی (اعتبار اسنادی) در نخستین روز آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن جلال پور امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در جمع خبرنگاران افزود: از حدود دو ماه پیش، مجموعه سیستم بانکی، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت تمهیداتی را اندیشیدند تا در نخستین روز اجرای برجام، بیش از یک هزار ال.سی در کشور باز شود که این اتفاق امروز محقق شد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: بانک صنعت و معدن امروز بیش از 100 میلیون دلار گشایش اعتبار اسنادی داشت.

** بازگشایی سوئیفت بعد از چهار سال

رئیس پارلمان بخش خصوصی همچنین در مورد بازگشایی سوئیفت برای بانک هایی که از این سیستم محروم بودند، گفت: درخواست ایران برای عضویت دوباره در سوئیفت امروز برای کمیته سوئیف ارسال می شود.

وی افزود: کمیته سوئیف درخواست ایران را دو هفته بررسی خواهد کرد و انتظار داریم حداکثر تا دهم بهمن ماه سوئیفت باز شود و بانک هایی که از سوئیفت محروم بودند نیز از این خدمات برخوردار شوند.

سیستم سوئیفت برای ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی بین واحدهای ارزی بانک های داخل کشور با بانک های خارج استفاده می شود.

به دنبال تحریم های اروپایی علیه کشورمان با بهانه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، شبکه سوئیفت ایران از 27 اسفند 1390 قطع شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در بودجه 1395، 10 هزار میلیارد ریال برای تسهیل در صادرات و جوایز صادراتی پیش بینی شده است.

وی افزود: برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه 95 براساس اصول اقتصاد مقاومتی و بر محور توسعه صادرات دیده شده است که اگر مجلس شورای اسلامی کمک کند و تصویب شود خبر خوبی برای صادرکنندگان خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین