کد خبر: ۳۴۳۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
در دیدار رئیس مجلس لوکزامبورگ

سیف:افزایش تولید و صادرات به کشور های منطقه در پسابرجام هدفگذاری شده است

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در منطقه و دسترسی به بازار کشور های همسایه گفت: انجام سرمایه گذاری برای ایجاد تولید و صادرات به کشور های منطقه، برنامه ریزی و هدف گیری ایران پس از اجرایی شدن برجام است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، ولی اله سیف امروز (یکشنبه) در دیدار «دی بار تولومئو» رئیس مجلس و نمایندگان مجلس لوکزامبورگ، اجرای برجام را زمینه مناسبی برای گسترش همکاری با بانک های اروپایی برشمرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو نوع فعالیت در بانک مرکزی مورد نظر است، افزود: یکی برقراری ارتباط برای ارتباطات جاری و مراوده های مالی و دیگری، استفاده از تجربه های بانک های لوکزامبورگ درباره استاندارد ها و الزام های جدید است.
 های بانکی پیش بینی شده که نخستین مرحله، برقراری رابطه کارگزاری با بانک های خارجی است که در حد فعالیت های صنعتی و تجاری انجام می شود.

سیف خاطرنشان کرد: کشور ها و بانک ها مشخص شده و هماهنگی های لازم نیز صورت گرفته تا بلافاصله پس از اجرای برجام، ارتباط برقرار شود؛ همچنین هیات های بانکی از کشور های اروپایی شرایط همکاری با بانک های ایرانی را بررسی کرده و آماده شروع کار هستند.
وی ایجاد رابطه کارگزاری را به عنوان راه حل کوتاه مدت و سریع مطرح و تصریح کرد: ارتقای صنعت بانکداری در کشور در مرحله دوم پس از برجام درنظر است؛ مواردی از قبیل اجرای «بال 2» و «بال 3» که باید به دقت اجرا شود.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: این مهم به معنای عدم رعایت این قوانین در حال حاضر نیست، اما فعالیت ها باید به طور کامل با این اصول منطبق شوند.
وی با بیان اینکه پس از اجرای برجام می توان رابطه خوبی با کشور های اروپایی به ویژه لوکزامبورگ داشت، تصریح کرد: ظرفیت های تجاری و اقتصادی در ایران بسیار گسترده است، به طوری که سرمایه گذاری در آن می تواند برای هر کشوری مفید باشد و منافع طرفین را تامین کند.
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه این دیدار، اعتماد دو طرف را پیش نیاز یک رابطه بلند مدت دانست و تصریح کرد: ایران مصمم به برقراری یک رابطه بلندمدت و پایدار در جهان در راستای منافع دو طرف است.

وی اضافه کرد: هدف ایران در تبادلات تجاری، صادرات مواد اولیه و خام و واردات مواد مصرفی نیست و بی شک، همکاری های دو طرف می تواند رابطه ای بلندمدت را پایه ریزی کند.
این مقام مسئول بیان داشت: همکاری های متقابل دو کشور می تواند زمینه های افزایش رفاه مردم را فراهم کند.
وی در پایان گفت: ایران و لوکزامبورگ با توجه به شباهت ها و ظرفیت ها می توانند به صورت مکمل در کنار یکدیگر قرار گیرند و امید می رود با افزایش دیدارهای مسئولان دو کشور، هیات های بانکی دو کشور تجربه های خود را مبادله کنند.

خرداد ماه گذشته «جینات ارپلدینگ» مدیر بین الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ در سفر به ایران، با تأکید بر نقش دو کشور در منطقه گفته بود: خدمات بانکی، صنعت فولاد، حمل ونقل، فن آوری اطلاعات، کامپیوتر، زیرساختارها و ایجاد خط مستقیم پرواز از زمینه های همکاری دو کشور در آینده نزدیک پس از رفع تحریم ها خواهد بود.

بخش صنعتی این کشور در حوزه هایی همچون فولاد، مواد شیمیایی و لاستیک فعال است. بخش زیادی از اقتصاد لوکزامبورگ به خدمات، به ویژه بانکداری و امور مالی متکی است. لوکزامبورگ مهمترین مرکز بانکداری خصوصی در ناحیه یورو است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین