کد خبر: ۳۴۳۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

اسپوتنیک: ایران یکی از مقاصد امن گردشگری جهان است

خبرگزاری اسپوتنیک ایران را به عنوان یکی از کشورهای امن جهان برای گردشگران روسیه معرفی کرده است که می تواند به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در این کشور معرفی شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، ​هفته پیش اعضای هیأت نمایندگی بزرگترین آژانس های مسافرتی ایران به ریاست «مرتضی رحمانی موحد» معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همتایان روس خود در مسکو مذاکره کردند.

این خبرگزاری افزوده است: مقام ایرانی با «اولگ سافونوف» رئیس سازمان «روس توریسم» و نمایندگان صنعت گردشگری روسیه ملاقات کرد و در سفارت ایران در مسکو نیز نشستی برگزار شد که 37 نماینده صنعت گردشگری و نمایندگان رسانه ها در آن شرکت کردند.
آژانس های مسافرتی ایران در این نشست ها جنبه های خدمات گردشگری خود را معرفی و اعلام کردند که برای ارائه به گردشگران آمادگی دارند.

در مذاکرات صورت گرفته، اطلاعات مهمی در باره افزایش پروازهای مستقیم بین شهرهای مختلف روسیه و ایران در اختیار آژانس های مسافرتی روسیه گذاشته شد.
براساس برنامه اعلام شده همچنین قرار است در فصل تابستان پروازهای برنامه ریزی شده روزانه برقرار شود و چند پرواز چارتر از تهران به سوچی، مسکو و سنت پتربورگ نیز سازماندهی شده است.

از دیگر نقشه های آتی، راه اندازی پروازهای مستقیم از ایران به شبه جزیره کریمه است که استراحتگاه جالبی برای گردشگران ایرانی است و مذاکراتی هم در باره جزئیات سازماندهی این پروازها در جریان دارد و بایکال یکی دیگر از مناطق روسیه برای گردشگران ایرانی جذاب محسوب می شود.
اسپوتنیک ادامه داده است: آژانس های مسافرتی روسیه پیشنهادها و درخواست های خود در باره حل و فصل مجموعه ای از مسائل موجود در باره مسافرت گردشگران روس به ایران را مطرح کردند که از جمله تسریع صدور روادید برای شهروندان روسیه است.
موحد معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در این باره گفته است که کارهایی در سطح دولت و وزارتخانه های مربوطه جریان دارد و بزودی ویزاهای الکترونیکی صادر خواهد شد.

از سوی دیگر، یکی از پیشنهادهای جالب از طرف نماینده یکی از باشگاه های فوتبال روسیه در باره امکان سازماندهی برگزاری اردوهای تمرینی ورزشکاران روسیه در ایران مطرح شد.
یک نکته مهم دیگر، سطح عالی امنیت و خدمات رسانی درجه یک به ویژه در رابطه با «تورهای تندرستی» است که شهروندان خارجی در ایران از آن برخوردار می شوند.
«مهدی سنایی» سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در روسیه نیز اعلام کرده است که از 30ژانویه توافقنامه بین دو کشور اجرا می شود که مطابق آن نظام روادید برای گردشگران و گروه مشخصی از شهروندان ایران و روسیه تسهیل خواهد شد و با لغو تحریم های ضد ایرانی تمام مشکلات بانکی و اقتصادی خودکار برطرف می شود و محاسبات مشترک شرکت های گردشگری دو کشور را آسان می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین