کد خبر: ۳۴۳۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

200هزار بمب و مین خنثی نشده در رمادی

شورای استانداری الانبار عراق روز دوشنبه اعلام کرد که 200 هزار بمب و مین که گروهک تروریستی داعش در سطح شهر رمادی کار گذاشته، هنوز خنثی نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ارکان خلف طرموز عضو شورای استانداری الانبار با اعلام این خبر افزود: 80 درصد از شهر رمادی تخریب شده و برای بازسازی مناطق تخریب شده این شهر به اعتباری بالغ بر 15 میلیارد دلار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، وی گفت: گروهک تروریستی داعش اقدام به بمب گذاری و مین گذاری وسیعی در شهر رمادی کرده و هنوز با وجود این میزان بمب و مین کار گذاشته شده، خطر تمام مناطق شهر رمادی را تهدید می کند و رفت و آمد در خیابان های این شهر فقط برای نیروهای وی‍‍‍ژه و زرهی امکان پذیر است.

طرموز افزود: سازمان ملل متحد برای خنثی سازی بمب ها و مین های شهر رمادی وعده هایی را داده است.

گروهک تروریستی تکفیری داعش از خرداد ماه سال گذشته تاکنون برخی مناطق را در عراق و سوریه به اشغال در آورده و طی این مدت جنایت های هولناکی را مرتکب شده است. 

رمادی مرکز استان الانبار که در 110 کیلومتری غرب بغداد واقع است در ماه مارس (فروردین/ اردیبهشت) امسال به طور مشکوکی به اشغال داعش درآمد.

عملیات آزادسازی رمادی که از 2 ماه پیش آغاز شده، در چندین مرحله به آزادسازی مناطق گسترده و بخش هایی در اطراف مرکز استان الانبار منجر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین