کد خبر: ۳۴۳۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

نواز شریف و فرمانده ارتش پاکستان امروز وارد تهران می شوند

'محمد نواز شریف' نخست وزیر و ژنرال 'راحیل شریف' فرمانده ارتش پاکستان در راس یک هیات عالی رتبه، امروز (سه شنبه) و تا ساعتی دیگر از ریاض عازم تهران می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : نخست وزیر پاکستان قرار است در سفر یک روزه خود به تهران، با 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی، ناصرخان جنجوعا مشاور نخست وزیر در امور امنیت ملی و شهباز شریف برادر نخست وزیر و فرماندار ایالت پنجاب، نواز شریف و راحیل شریف را در سفر به تهران همراهی خواهند کرد.

بنا به گفته منابع دیپلماتیک پاکستان، نواز شریف در این دیدار، ضمن ابلاع تبریک دولت و ملت پاکستان به طرف ایرانی به مناسبت لغو تحریم ها، رسما از روحانی برای سفر به اسلام آباد دعوت خواهد کرد.

این هیات عالی رتبه پاکستانی که با هدف میانجی گری میان ایران و عربستان، از روز گذشته سفری را به دو کشور آغاز کرده است، روز دوشنبه وارد ریاض شد و محمد نواز شریف به اتفاق ژنرال راحیل شریف، با ملک سلمان پادشاه عربستان دیدار کردند.

اگرچه برخی موضوع های دوجانبه و منطقه ای نیز در این دیدار مطرح شد، اما طبق گزارش رسانه های دولتی پاکستان، محور اصلی این دیدار، تنش های میان تهران و ریاض بوده است.
در این دیدار، طرف پاکستانی بر دیگر سیاست های حمایتی خود از عربستان را مورد تاکید قرار داد.

همچنین منابع ارتش پاکستان هم اعلام کردند که ژنرال راحیل شریف با محمد بن سلمان وزیردفاع جوان عربستان بطور جداگانه دیدار کرده و ضمن تاکید بر رفع اختلاف ها، موضوع ایجاد یک کانال ارتباطی میان ایران و عربستان را مطرح کرده است.

برخلاف سفرهای قبلی نواز شریف به عربستان که با استقبال گرم و شاهانه همراه بود و حتی در یکی از سفرهای چند ماه پیش نواز شریف به عربستان که ملک سلمان شخصا برای استقبال از وی در فروگاه حضور یافته بود، روز گذشته فقط فرماندار شهر ریاض برای استقبال از بلند پایه ترین هیات سیاسی-نظامی پاکستان به فرودگاه رفت.

پاکستان اعلام کرده است که علاقمند به میانجی گری میان ایران و عربستان برای حل اختلاف های دیپلماتیک دو کشور از طریق مسالمت آمیز است و این شیوه را به نفع جهان اسلام می داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین