کد خبر: ۳۴۳۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

آمادگی بانک کره ای برای امضای قرارداد 5 میلیارد یورویی با ایران

پس از آنکه بانک مرکزی کره جنوبی دو روز پیش تحریم های اعمال شده علیه ایران را لغو کرد، «بانک واردات - صادرات» این کشور نیز از امضای توافقنامه جدید به منظور ایجاد تسهیلات مالی برای شرکت های فعال کره ای در کشورمان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، در بیانیه ای که این بانک امروز - سه شنبه - منتشر کرده، اعلام کرد که قصد دارد یک قرارداد مالی به ارزش 5 میلیارد یورو با ایران امضا نماید.
در بیانیه بانک کره ای تاکید شده است که این قرارداد با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منعقد می شود تا تسهیلات مالی لازم برای شرکت هایی کره جنوبی که در حال کسب و کار در ایران هستند، تامین شود.

بانک واردات - صادرات کره جنوبی همچنین اعلام کرد که توافقنامه یاد شده میان این بانک و بانک مرکزی ایران، طی سه ماه جاری امضا می شود و شرکت های فعال کره ای در بخش های مختلف ایران از جمله بخش فولاد، آهن، نیروگاه ها و بخش های صنعتی را شامل خواهد شد.
بیانیه این بانک در حالی منتشر می شود که وزارت تجارت این کشور نیز اخیرا اعلام کرده است با اجرای برجام، تمامی سامانه های محدود کننده با ایران را که نیاز به مصوبات سختی داشت، فورا لغو می کند.

یکی از مهمترین آنها سامانه تصویبی و محدود کننده ای بود که از پنج سال پیش بانک مرکزی کره اعمال کرده بود که روز یکشنبه هفته جاری اقدام به لغو آن کرد.
دولت سئول امیدوار است که لغو تحریم های بین المللی علیه تهران به ایجاد فرصت های جدیدتر و شرایط مناسبت تر برای شرکت های کره ای جهت توسعه همکاریهای تجاری با ایران منجر شود.
بسیاری از کارشناسان اقتصادی و صاحبان شرکت های بزرگ کره جنوبی اعتقاد دارند، بهره گیری از فرصت های جدید ایجاد شده نه تنها زمینه های همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد، بلکه افقی روشن را پیش روی همه کشورها در بازتعریف همکاریهای جدید با ایران می گشاید.

این کشور حتی آشکار اعلام کرده است که قصد ندارد در حال حاضر عقب تر از دیگر رقبا باشد و بازار کشورمان را از دست بدهد.
وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز قبل از این با انتشار بیانیه ای از توافق برجام استقبال کرده و افزوده بود همکاری با ایران را به شکل متقابل و با قدرت دنبال خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین