کد خبر: ۳۴۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰

مدیر مرکز پژوهش راهبردی فرانسه: ریاض و تل آویو از اجرای برجام خشمگین هستند

مدیر مرکز پژوهش امور راهبردی فرانسه روز دوشنبه تاکید کرد که تل آویو و ریاض از نزدیکی روابط میان واشنگتن و تهران بسیار خشمگین هستند.
آفتاب‌‌نیوز : کاملیا گروند در گفت و گو با شبکه ی تلویزیونی فرانس-24 گفت: با اجرایی شدن توافق هسته ای میان ایران و غرب در واقع باید گفت که تهران بار دیگر به جامعه بین الملل وصل می شود.
وی اضافه کرد: رییس جمهوری ایران بارها تلاش کرده است به نوعی به رقبای ایران در خاورمیانه اطمینان خاطر دهد که کشورش برای آنها خطری نیست.

وی افزود: در واقع باید گفت که عربستان سعودی و اسرائیل از نزدیک شدن آمریکا و ایران خشمگین هستند و اجرای این توافقنامه و برداشته شدن تحریم ها خبر بدی برای اسرائیل و عربستان سعودی بود.

گروند گفت: ریاض و تل آویو بر این باور هستند که با این توافقنامه مشکل هسته ای ایران حل نخواهد شد. به همین علت مسئله رقابت راهبردی اسرائیل و عربستان سعودی با ایران باعث شده است تا آنها از اجرای این توافقنامه خشنود نباشند.

این کارشناس سیاسی افزود: روحانی با شعار لغو تحریم ها به سمت ریاست جمهوری رسید. اکنون وی به این وعده خود عمل کرده است.

پژوهشگر فرانسوی با بیان این که تحریم ها به اقتصاد ایران آسیب زیادی وارد کرده است، افزود: تورم بالا و دشواری دسترسی به بازار های خارجی از نمونه های این آسیب ها هستند . بنابراین اکنون این تحریم ها برداشته شده است و این موضوع تغییر مهمی از نظر اقتصادی برای ایران خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین