کد خبر: ۳۴۳۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

واکنش روسیه به این اقدام تحریک‌آمیز ناتو

مقامات مسکو در پی افزایش حضور و توان نظامی ناتو در دریای سیاه، تأکید کردند که با اعزام نیروها و تسلیحات مدرن بیشتر به این منطقه،‌ به این اقدام کشورهای غربی واکنش نشان خواهند داد.
آفتاب‌‌نیوز : روسیه با اعزام نیرو و تسلیحات جدید،‌ به حضور ناتو در دریای سیاه واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش سایت خبری «راشا تودی»،‌ مقامات نظامی مسکو اعلام کردند، ارتش و نیروی دریایی روسیه نیروها و تسلیحات مدرنی را به جنوب‌شرقی دریای سیاه اعزام خواهد کرد.

بنا به گفته آنها، این امر در واکنش به طرح ناتو به منظور افزایش حضور نظامی‌اش در منطقه مذکور،‌ صورت می‌گیرد.

این منابع نظامی افزودند که ارتش روسیه در صدد است تا آمادگی نیروهای جدید، زیر ساخت‌ها و نیز سلاح‌های مدرنش را که در منطقه مذکور در دریای سیاه مستقر خواهند شد، طی مانوری نظامی موسوم به «قفقاز 2016» که در ماه سپتامبر انجام خواهد شد،‌ مورد ارزیابی قرار دهد. این مانور نظامی شامل استفاده از نیروهای مشترک متعدد مستقر در کوه‌های قفقاز و نیز دریای سیاه خواهد بود.

این منابع همچنین مدعی‌اند که تقویت و استحکام مرزهای جنوب‌غربی روسیه در واکنش به طرح‌های ناتو برای افزایش حضور و توان نظامی‌اش در منطقه و نیز تلاش‌های مداوم کشورهای غربی در افزایش توان نظامی و رزمی ارتش اوکراین است.

«راشا تودی»،‌ به نقل از «الگ شودکوف» (Oleg Shvedkov) می‌افزاید، علیرغم این واقعیت که مجموع توان نظامی نیروهای ناتو و متحدانش،‌ بیش از توان ناوها و نیروهای روسیه در دریای سیاه خواهد بود،‌ اما اعزام موشک‌ها و هواپیماهای بیشتر به منطقه جلوی تهدیدات جدید را خواهد گرفت.

«ویاچسلاو تروخاچوف»، (Vyacheslav Trukhachov)‌،‌ فرمانده ناو روسی مستقر در دریای سیاه،‌ به خبرنگاران گفت که فقط در سال 2015 میلادی،‌ بیش از 15 کشتی جنگی روسی در دریای سیاه مستقر شده‌اند که در میان آن‌ها،‌ دو موشک‌انداز و دو زیر دریایی مجهز به مدرن‌ترین موشک‌های کروز با برد مؤثر 3000 کیلومتر،‌ نیز دیده می‌شود. به تازگی، از این تسلیحات و موشک‌های کروز،‌ در حملات علیه تروریست‌ها در سوریه،‌ استفاده شده است.

در آگوست 2015 میلادی،‌ اوکراین میزبان مانور مشترک نظامی با ناتو، ‌در دریای سیاه بود که طی آن بیش از 2500 نیروی نظامی و 150 خودروی زرهی،‌ ناوهای جنگی و نیز بالگرد حضور داشتند.

در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز ناتو،‌ وزارت خارجه روسیه بیانیه‌ای را صادر و از مانور نظامی و حضور نیروهای آمریکایی در قلمرو اوکراین،‌ که بر خلاف «توافقنامه مینسک» بود، به شدت انتقاد کرد.

«توافقنامه مینسک»، پیمان‌نامه و نقشه راهی برای حل‌وفصل بحران اوکراین و درگیری‌ها در «دونباس» و مناطق شرقی این کشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین