کد خبر: ۳۴۳۷۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

نخستین ساختمان پاشنه بلند جهان+تصاویر

کلیسای شیشه‌ای در تایوان به شکل کفش پاشنه‎بلند زنانه، در یکی از شهرهای ساحلی استان چی‌یی تایوان بنا شده است.
آفتاب‌‌نیوز : ساخت یک بنا بر مبنای فرم و شکل وسایل زندگی مثل سبد، ساز موسیقی، فرم بدن پرندگان و حیوانات و از همه مهمتر لباس‌ها سابقه و نمونه‌های زیادی ندارد، اما در جهان هستند ساختمان‌هایی که به این اشکال طراحی و ساخته شده‌اند. این دست ساختمان‌ها در ردیف ساختمان‌های عجیب و غریب قرار می‌گیرند و امروز نمونه‌ تازه‎ای از این عجایب را به شما معرفی می‌کنیم: کلیسای شیشه‌ای در تایوان به شکل کفش پاشنه‎بلند زنانه؛ بنایی عظیم به شکل کفش سیندرلای بیرون آمده از پا.  این بنا در  یکی از شهرهای ساحلی  استان چی‌یی تایوان بنا شده است و 10 متر ارتفاع دارد و از 320 قطعه شیشه بزرگ در ان استفاده شده است. این بنا دارای یک صحن روباز مجهز به نورافکن است و قرار است درهای آن روز 8 فوریه، مصادف با سال نو چینی به روی مردم گشوده شود.

نخستین ساختمان پاشنه بلند جهان+تصاویر

قرار است این بنای پاشنه‌بلند یکی از مراکز مهم گردشگری در تایوان محسوب شود. تایید این ادعا هم همین است که پن تسویی-پینگ مدیر بخش تفریحی و سرگرمی این منطقه گفته است که این کلیسا برای گردهمایی‌های عادی استفاده نمی‌شود بلکه مکانی است که مردم می‌توانند قبل از مراسم عروسی خود برای عکاسی از آن استفاده کنند. او افزوده است: «ما در طرح‌های خود در نظر داشتیم که از آن یک مکان رمانتیک و روحانی بسازیم.»

نخستین ساختمان پاشنه بلند جهان+تصاویر

به گزارش مدآنلاین، داستان ساخت این بنای فانتزی هم شنیدنی است. محلی‌ها معتقدند که در دهه 60 میلادی  یک دختر 24 ساله از مناطق فقیرنشین این سواحل به علت ابتلا به نوعی بیماری پاهایش سیاه شد و هر دو پایش را  قطع کردند.  این نقص عضو باعث شد تا عروسی او به هم خورد و  دیگر هیچوقت نتواند ازدواج کند. این دختر بقیه عمر خود را در یک کلیسا گذراند. مقامات  محلی می‌گویند: «کفش پاشنه بلند» به احترام و یاد او ساخته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین