کد خبر: ۳۴۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

ابتلاء یک نفر از هر 8 زن، به سرطان سینه

یک متخصص زنان و زایمان، سرطان سینه را شایع‌ترین سرطان موجود در زنان دانست و گفت: از هر 8 زن، یک نفر به سرطان سینه مبتلاست.
آفتاب‌‌نیوز : «نسرین صوفی‌زاده»، امروز(30 دی‌ماه) در همایش استانی سرطان سینه در سنندج، اظهار کرد: سرطان یکی از بیماری‌های شایع در جهان است که در ایران به علل مختلف بیش از کشورهای دیگر است.

وی افزود: داشتن آگاهی و اطلاعات در خصوص سرطان برای هر فردی، با هر سطح سواد و هر قشری در جامعه الزامی است و نباید در این زمینه سهل‌انگاری شود.

این متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: سلامت بهترین سرمایه زندگی است که در تعالیم دینی نیز بر اهمیت آن تأکید شده و برای قدردانی از این نعمت ضروری است بیشتر به خودمراقبتی توجه کنیم.

وی سرطان سینه را شایع‌ترین سرطان موجود در زنان در کشور برشمرد و افزود: از هر 8 زن، یک نفر به این بیماری مبتلاست.

صوفی‌زاده با اشاره به این‌که میانگین سنی زنان مبتلا به سرطان سینه 45 تا 50 سال است، تصریح کرد: این میزان در ایران 10 سال زودتر بوده و با توجه به جمعیت جوان ایران به‌زودی تعداد زنانی که در معرض شیوع سرطان سینه قرار می‌گیرند، رشد جهشی دارد.

وی با اشاره به این‌که شهر اصفهان بیشترین میزان ابتلا به سرطان سینه دارد، خاطرنشان کرد: افزایش سن، اولین بارداری پس از 30 سالگی، عدم بارداری، شیر ندادن، وراثت، نوشیدن مشروبات الکلی، چاقی پس از یائسگی و ... از جمله عوامل شیوع سرطان سینه در زنان است.

این متخصص زنان و زایمان، کشیدن سیگار، مصرف زیاد گوشت قرمز، رژیم غذایی دارای چربی زیاد، هورمون درمانی، مصرف طولانی مدت قرص‌های ضد بارداری را از دیگر عوامل افزایش‌دهنده خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان دانست.

وی باور به ارثی بودن سرطان را از باورهای غلط در جامعه دانست و افزود: بیش از 90 درصد بیماران، سابقه سرطان سینه در خانواده‌های آنان وجود نداشته است.

صوفی‌زاده، داشتن وزن مناسب، رژیم غذایی مناسب، عدم مصرف الکل و سیگار، مصرف روغن زیتون و غذاهای دریایی را از عوامل کاهش‌دهنده ابتلا به این بیماری ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: زنان باید در صورت مشاهده توده یا سفتی در پستان یا زیربغل، قرمزی و تغییر رنگ پوست سینه و خارش حتماً به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، این متخصص زنان و زایمان، سرطان سینه را از سرطان‌های قابل کنترل دانست و تشخیص زودرس آن را مهم‌ترین عامل در درمان آن برشمرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین