کد خبر: ۳۴۳۸۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

بورس آرام گرفت

شاخص بورس تهران که در معاملات روز گذشته با رفتار هیجانی سهامداران حدود هزار واحد رشد کرده بود، در معاملات امروز اندکی از روند هیجانی خود کاست و مسیر متعادلی را طی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران که در روز گذشته با افزایش شدید تقاضا در برخی سهم ها مواجه شده و با رفتار هیجانی سهامداران رشد بیش از 900 واحدی را تجربه کرده بود، در معاملات آخرین روز هفته اندکی آرام گفت و رفتار معقول تری از خود نشان داد.

بر این اساس در معاملات امروز با کاسته شدن هیجانات روزهای گذشته،عرضه و تقاضا به تعادل رسید و در نهایت شاخص بورس تهران رشد 444 واحدی را تجربه کرد و با قرار گرفتن در نیمه 66 هزار واحد، به استقبال هفته بعد رفت.

کارشناسان معتقدند که رفتار فعلی بورس تهران هیجانی است زیرا با وجود برداشته شدن تحریم های بین المللی و گشایش های مالی هنوز ابهامات اقتصادی در کشور وجود دارد و اثر رفع تحریم‌ها در میان مدت و در نیمه اول سال آینده در بورس نمایان می شود.

با این حال در بازار امروز نیز صنایع رادیویی و خودرویی مورد توجه قرار گرفتند و شرکتهای غدیر، مخابرات، ارتباطات سیار،ایران خودرو، سایپا، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و کشتیرانی موجب مثبت شدن شاخص بورس شدند، اما در این میان شرکتهای ایران ترانسفو، ملی مس، بانک پاسارگاد و پالایشگاه اصفهان شاخص بورس را به سمت منفی شدن هدایت کردند.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای ایران خودرو دیزل، داده پردازی، زامیاد و ماشین سازی اراک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و در مقابل تهران شیمی، خوراک دام پارس و فولاد امیرکبیر کاشان بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند . امروز همچنین بیش از 156 میلیون سهم به ارزش 298 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 287 هزار میلیارد تومان رشد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین