کد خبر: ۳۴۴۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

فرزانه فصیحی؛ سریع ترین دختر ایران + عکس

فصیحی با شکست رکورد دو 60 متر که در اختیار مریم طوسی بود، حالا لقب دختر باد را به خود اختصاص داد. /دو صدم ثانیه تا جهانی شدن
آفتاب‌‌نیوز : مسابقات دوومیدانی داخل سالن بانوان قهرمانی ایران، صبح روز گذشته برگزار شد فرزانه فصیحی دونده اصفهانی سرعت در دوی 60 متر با ثبت 7:35  ثانیه رکورد  ایران که از سال 92 در اختیار مریم طوسی بود را شکست. رکورد طوسی در این ماده 7:43  ثانیه بود. از این پس او دختر باد ایران خواهد بود و سریعترین بانوی دونده او است. الناز کمپانی هم رکورد 60 متر با مانع را جا به جا کرد و این بهبود رکوردها در روزهای نزدیک به مسابقات جهانی و المپیک خبر خوبی خواهد بود.

در روزهایی که فدراسیون دو و میدانی به توجه تبعیض آمیز نسبت به برخی ورزشکاران متهم شده است، فرزانه فصیحی رکورد 60 متر را جا به جا کرد و او در گفت و گو با ورزش سه از وقوع این اتفاق مهم می گوید:



شما جزو دونده های مورد توجه فدراسیون بودید یا مثل سایرین خودتان صفر تا صد کار را در اختیار داشتید؟
من کلا تمریناتم را در اصفهان انجام دادم و بزرگترین مشکل اینکه ما آنجا سالن سرپوشیده نداریم. اما راستش من همراه سایر دونده ها به اردو کیش دعوت شده بودم اما مربی ام صلاح دیدم تمریناتم را در اصفهان ادامه دهم که جواب داد.

این شکست رکورد اتفاق مهمی بود، اما اتفاقات مهمتر برای خودتان چه می تواند باشد؟
من اگر بتوانم ورودی مسابقات جهانی را به دست بیاورم به نظرم خودم اتفاق بزرگی است چون به اولین دختر ایرانی تبدیل می شوم که به مسابقات جهانی پا گذاشته است. تا الان 2 صدم تا جهانی شدن فاصله دارم و هیچ چیز دور از دسترس نیست.

نهایت هدف یک دونده دختر ایرانی چه می تواند باشد؟
خیلی اتفاقات می تواند رخ دهد، برای هر ورزشکاری چون دنیای انگیزه وسعت زیادی دارد اما بالاخره بستر یک سری اتفاقات هم باید فراهم باشد. ما امید داریم و ادامه می دهیم اما باید کمک بیشتری شود.

روزهای بعد از شکستن رکورد مریم طوسی چه طور می گذرد؟
همان مثل گذشته. ما خیلی با هم دوست بودیم و هستیم. اتفاقا با هم بیرون بودیم و کلی خوش می گذارنیم. بعد از مسابقه و رقابت به همان فضای صمیمت و دوستی بازمی گردیم و الان در همان شرایط هستیم.

حالا دختر باد شما هستید ؟
نمی دانم، در مورد فکر نکردم.

برنامه های بعدی چیست ؟
همین مسابقات قطر که باید تلاش کنم تا سهمیه جهانی بگیرم. فعلا کسب سهمیه جهانی خیلی ذهنم را مشغول کرده و تمام تمرکزم روی آن است. برای بعد از آن هم هر چه جلوتر برویم تصمیمات جدی تر می گیریم.

هنوز اصفهان تمرین می کنید؟
هنوز اصفهان تمرین می کنم و از جیب بابام! یک سری مشکلات برای در مورد مربی و این طور مباحث هم داریم که امیدوارم حل شود.

شما هم از فدراسیون گله دارید؟
اگر بگویم توجه نشده است، این طور نبوده اما خیلی خیلی باید بیشتر باشد. دونده هایی که رکورد نزدیک به ورودی های آسیایی و جهان دارند همگی به اردو دعوت می شوند و حقوق ناچیزی آن هم بعضی اوقات دارند اما این باید بهتر شود.

این رکورد شکنی برای یک دختر دونده رسیدن به هدف است یا شروع یک راه ؟
قطعا شروع یک راه است و همه دونده های دختر می خواهند اتفاقات بزرگتری را رقم بزنند. مسابقات آسیایی قطر در راه است و می خوام به مسابقات جهانی بروم، بعد از آن هم خیلی اتفاقات بزرگی می تواند رخ دهد که زمان فعلا باید سپری شود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین