کد خبر: ۳۴۴۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

محمدرضا باهنر: در جبهه اصولگرایی به دنبال افرادی معتدل و عاقل هستیم

محمدرضا باهنر اظهار داشت: در جبهه متحد اصولگرایی و در لیست نهایی اصولگرایان برای شرکت در انتخابات مجلس به دنبال افرادی معتدل و عاقل هستیم و از همه ظرفیت‌ها و همه جریان‌های اصولگرایی نیز در این مسیر استفاه می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
نایب رییس مجلس شورای اسلامی که در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: ما جلسات مستمر و منظمی برای حضور موفق جبهه اصولگرایی در مجلس شورای اسلامی داریم و باید در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ چرا که در دوره پیش‌رو رقابتی سخت در میان است.

وی افزود: برخی جوسازی‌ها در مورد بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان برای رسیدن به اهداف خاص است و اصولگرایان باید هوشیار باشند. ضمن این که در این زمینه قانون نیز خلاء و اشکالاتی دارد که باید یا توسط مجلس شورای اسلامی یا به شکل دیگر اصلاح و بازتعریف شود.

باهنر تصریح کرد: در متن قانون مرتبط با بررسی‌ صلاحیت‌های کاندیداها برخی از اصول مانند التزام به اسلام، ولایت فقیه، عدم وابستگی به گروهک‌های معاند و امثال این‌ها وجود دارد اما هیچ بندی در مورد شرایط و شئون نمایندگی نیست و در هیچ کجای قانون نیامده است که ممکن است فردی همه مشخصات را داشته باشد اما در حفظ شان نمایندگی ناتوان باشد لذا می‌بینیم که برخی از اشخاص با سابقه دینی و انقلابی رد صلاحیت می‌شوند و این به این معنی نیست که لزوما این افراد ضدنظام و مخالف کشورند اما چون قانون تفسیر درستی از رعایت شئون نمایندگی ندارد برخی سوء برداشت‌ها از عدم احراز صلاحیت یا احرازنشدن صلاحیت‌ها می‌شود.

وی با هشدار به جریانات اصولگرایی گفت: در شرایط فعلی نباید اصولگرایان تصور کنند که با توجه به مساله رد صلاحیت‌ها رقابت برای حضور در انتخابات ساده است و انتخابات آینده انتخابات آسان و کم مخاطره‌ای است.

وی ادامه داد: ما در تهران 30 کرسی در انتخابات داریم و تعدادی از افراد فعلی نیز ثبت نام نکرده‌اند و در این میان ما نیازمند تعدادی از اسامی جدید برای کرسی‌های تهران هستیم که باید با اتحاد بین اصولگرایان و از میان جریان‌های اصولگرایی موجود در کشور این کرسی‌ها پر شود. بر همین اساس در جامعه اسلامی مهندسین از میان تعداد ثبت نام کنندگان حدود 150-160 نفر را برگزیده‌ایم تا بعد از تحقیقات میدانی و طی مراحل از میان این 150-160 نفر تعدادی نهایی شوند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: باید در میان اصولگرایان برای رسیدن به پیروزی، وحدت و اتحاد ایجاد شود و لیست‌های مبتنی بر وحدت و واحد برای جلوگیری از اختلاف و انتقام تشکیل شوند و ما نیز در جلسات خود به دنبال این موضوع هستیم. بر همین اساس توصیه من و خواسته من از افرادی که ممکن است در لیست نهایی جا نگیرند این است که اصلا از ادامه رقابت انصراف دهند تا فضای حاکم چند لیسته نشود که در این صورت ممکن است اصولگرایان به مشکل بربخورند، ضمن اینکه توجه کنند در تهران حتما مردم به لیست اقبال نشان می‌دهند و افراد به صورت فردی شانسی برای حضور در مجلس ندارند.

وی با بیان این که جامعه اسلامی مهندسین در داخل بدنه اصولگرایی است، گفت: جامعه اسلامی مهندسین با کاندیداهای خود داخل تشکل بزرگ اصولگرایان و جبهه متحد است و قبل از آن نیز بخشی از جبهه پیروان خط امام و رهبری است و باید هوشیار بود و رقابت جدی نیز در بین اصولگرایان با اصلاح طلبان و احتمالا اعتدالیون وجود دارد. بر همین اساس جامعه اسلامی مهندسین به هیچ وجه به دنبال سهم خواهی در انتخابات نیست و باید همه دوستان هوشیاری خود را حفظ کنند تا در نهایت لیستی متشکل از افراد عاقل و معتدل در داخل جریان اصولگرایی تعیین و مشخص شود؛ چرا که در دور فعلی اصلاح طلبان خود را مجهز و آماده رقابت کرده‌اند و وحدت در میان اصولگرایان بسیار مهم است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایط پساتحریم هستیم و به شرط بازگشت به میزان فروش نفت قبل از تحریم‌ها یعنی دو میلیون بشکه به مراتب شرایط بدتری از زمان اوج تحریم‌ها خواهیم داشت؛ چرا که ما در اوج تحریم‌ها 700 هزار بشکه نفت به قیمت 100 دلار می‌فروختیم که 70 میلیون دلار از این محل عاید کشور می‌شد اما امروز با توجه به کاهش قیمت نفت در صورت رسیدن به دو میلیون بشکه نفت با قیمت 25 دلار 50 میلیون دلار درآمد خواهیم داشت لذا این فرصت یک نکته مثبت دارد و آن این است که باید همه تلاش خود را صرف فاصله گرفتن از بودجه وابسته به نفت نکنیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در بخش پایانی صحبت‌های خود و در مورد علت عدم ثبت نام برای دوره آینده مجلس گفت: من به شوخی موضوعی را به دوستان می‌گویم که هر زمان شما توانستید 28 سال یک مسیر را بروید و بیایید آن وقت برای سال بیست و نهم نیز می‌توانید انتظار داشته باشید، من در انتخابات مجلس حاضر شوم. ضمن اینکه به برخی شایعات نظیر قول دولت برای انتصاب و مسئولیت، ترس از رای نیاوردن یا شایعات دیگری نیز در مورد عدم ثبت نام من مطرح بود که باید عرض کنم هیچکدام از این‌ها نیست و من قصد دارم قدری زمان برای ساختارمندکردن جریان اصولگرایی صرف کنم. ضمن اینکه برنامه‌های دیگری نیز در آینده خواهم داشت که در زمان مناسب اعلام می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
نگرد پیدا نمیکنی !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین