کد خبر: ۳۴۶۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

نامزدهای احتمالی جایزه نوبل صلح

مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در کنار میانجی‌گران کلمبیایی و ساکنان جزیره‌ای در یونان که به آوارگان سوری کمک می‌کنند، نامزد دریافت جایزه نوبل صلح است.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستینا برگ هارپویکن، رییس موسسه تحقیقات صلح در اسلو نروژ گفت: روز دوشنبه هفته آتی زمان نهایی برای ارائه فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل است. در میان افراد و موسساتی که نامشان در این فهرست قرار دارد می‌توان به ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نیز اشاره کرد. البته ناظران بر این باورند که مذاکره کنندگان توافق اتمی ایران با کشورهای 1+5 نیز می‌توانند در این فهرست باشند.

وی ادامه داد: شاید جایزه امسال به اسنودن جوان برسد. او با افشاگری‌هایش توانست تاثیری مثبت برجای بگذارد. بسیاری از کشورها هم اکنون قوانینی برای محدودیت بیشتر امنیتی و جمع آوری‌های اطلاعاتی اتخاذ کرده‌اند و این کار را باید مدیون اسنودن باشیم. این اقدامات باعث تقویت در امر رعایت حقوق بشر شده است.

مذاکره کنندگان توافق صلح میان دولت کلمبیا و چریک‌های مسلح انقلابی این کشور موسوم به "فارک" نیز جزئی از این فهرست هستند.

نامزدهای دیگر برای دریافت این جایزه ساکنان جزیره‌ای در یونان هستند که به آوارگان سوری و سایر آوارگان کمک کردند.

به گزارش ایسنا، مدیر اجرایی موسسه نوبل در نروژ گفت: هنوز فهرست تکمیل نشده است و ما انتظار داریم تا هفته دیگر اسامی بیشتری به دست ما برسد. ما سال گذشته 273 نامزد برای دریافت جایزه صلح نوبل داشتیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین