کد خبر: ۳۴۷۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

روحانی مشهد را به مقصد تهران ترک کرد

با بدرقه استاندار خراسان رضوی، رئیس جمهوری مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در سفر یک روزه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، همزمان با دهه مبارک فجر و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عملیات اجرایی و افتتاح همزمان چندین طرح عمرانی، صنعتی و بهداشتی خراسان رضوی آغاز شد.

عملیات اجرایی برقی‌سازی قطار مشهد - تهران و بهره‌ برداری از مرحله نخست افزایش ظرفیت این مسیر ریلی در قالب هوشمندسازی ترافیک قطار، توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه‌آهن مشهد با حضور رییس‌جمهوری آغاز شد.

همچنین در این مراسم و از طریق ویدئو کنفرانس، چندین پروژه عمرانی، مخابراتی، صنعتی و بهداشتی در سطح استان خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در طرح راه‌آهن برقی تهران - مشهد که در مدت زمان ٤٢ ماه و با اعتباری در حدود دو میلیارد دلار ساخته می‌شود، جابه جایی مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان با قطارهای سریع مسافری و با سیر زمانی شش ساعت انجام خواهد شد. همچنین قطارهای باری به ظرفیت حمل ١٠ میلیون تن بار در سال در این محور ارتقا خواهند یافت.

افزایش ظرفیت شبکه، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های اصلی، افزایش سرعت متوسط قطارها، امکان افزایش تعداد مسافر بر واگن، کاهش تأخیرها و کاهش وابستگی به موتورهای دیزلی سنگین، از مهم ترین مزایای طرح برقی سازی این خط ریلی است.

در طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن مشهد و در فاز اول افزایش ظرفیت راه‌آهن تهران- مشهد نیز سیستم تراک بندی و هوشمندسازی ترافیک قطار و توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه آهن مشهد در نظر گرفته شده است.

در این مراسم با حضور رییس جمهوری، از طریق ویدئوکنفرانس شش پروژه صنعتی با مجموع سرمایه‌گذاری سه هزار و 110 میلیار ریال بهره‌برداری شد.

به گزارش ایسنا، این پروژه‌ها شامل «کارخانه رنگین در طوس تولید کننده مواد پلاستیکی در مشهد با سرمایه 130 میلیارد ریال»، «کارخانه اسیدسیتریک در شهرستان جوین با هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری»، «کارخانه کنسانتره فولاد در شهرستان خواف با 300 میلیارد ریال سرمایه»، «کارخانه سیمرغ دارو عطار در شهرستان نیشابور با سرمایه گذاری 100 میلیار ریال»، «کارخانه لوازم خانگی کلور نیز در شهرستان نیشابور با 240 میلیارد ریال سرمایه» و «کارخانه نیسان شرق تولیدکننده نوشابه» با سرمایه گذاری 840 میلیارد ریال می شود.

بهره‌برداری از بیمارستان‌های حشمتیه و پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 800 میلیارد ریال هزینه، کنارگذر شهرستان چناران با 400 میلیارد ریال هزینه، پنج هزار واحد مسکن مهر شهرجدید گلبهار با هزینه 760 میلیارد ریال، 115 کیلومتر بهسازی و آسفالت راهها، 81 کیلومتر راه روستایی، پنج مجتمع خدماتی بین راهی و چهار هزار و 500 متر ساختمان‌های عمومی بین راهی در خراسان رضوی از دیگر پروژه‌ها افتتاح شده در سفر دکتر روحانی به مشهد بود.

همچنین پایان بخش برنامه های سفر دکتر روحانی، زیارت بارگاه منور رضوی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین