کد خبر: ۳۴۷۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱

چرخ فیات به خیابان‌های ایران می‌رسد؟

ایران ارتباطات خوبی از نظر فرهنگی و سیاسی با ایتالیا دارد و از این رهگذر می تواند، به ارتباطات خوب تجاری برسد و درآینده شاهد حضور فیات در خیابان های شهر های ایران هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد پور فلاح رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا درباره صنعت خودروسازی ایتالیا گفت: ایتالیا جز ده کشور اول دنیا در این صنعت است. 5 برند مطرح خودروسازی ایتالیایی در تولید اتومبیل های لوکس و ورزشی رتبه اول را دارند و خودروسازان ایتالیایی، در زمینه تولید ماشین های کوچک و اکونومیک در دنیا محصولات قابل ارائه ای دارند. فیات همزمان با فولکس به تولید خودروهای کوچک روی آورد و محصولاتی در حد 500سی.سی تولید کرد که برد بسیاری داشت.

پورفلاح اضافه کرد: محصولات فیات به این دلیل که برای مسافت های طولانی خودروهای مناسبی نبودند، باعث بروز مشکل برای برخی صاحبانشان در کشور پهناوری مثل ایران شدند و ممکن است برخی خاطره های خوبی از فیات نداشته باشند اما نمی توان این برند خوب خودروساز را در صنعت خودروسازی دنیا حذف کرد. ایتالیا غیر از اتومبیل های کوچک، ماشین های سواری هم تولید کرده که در عمل، محصولات خوبی اند.

رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: حضور فیات بعد از انقلاب در ایران کمرنگ شد هرچند شرکت های ایتالیایی مثل ایدیکو، محصولاتی مثل ون و مینی باس در ایران عرضه کردند و هنوز هم حضور دارند. حالا بعد از لغو تحریم ها، فیات هم به عنوان یک برند مطرح در صنعت خودرو، مورد توجه قرار گرفت و احتمال اینکه ماشین های مناسب شرایط ایران را در کشورما تولید کنند وجود دارد. در این حوزه، هیئت ها رفت و آمدهایی داشتند اما فرانسه ها به دلیل سابقه حضور بیشتر در ایران، با وجود ترک کشورمان در دوره تحریم ها، سریع تر کارشان را پیش بردند. بعد هم آلمانی ها علاقه نشان دادند که فولکس واگنشان در صنعت خودروی ایران حضور داشته باشند. با این وجود فکر می کنم فیات شانس حضور در صنعت خودروسازی ایران را دارد و می تواند با عرضه محصولاتش با قیمت منطقی و مدل های سازگار با شرایط کشورمان، بازار مصرف خوبی در ایران داشته باشد. ممکن است شرکت های خودروساز آسیایی هم بتوانند هم رده فیات، خودرو تولید کنند اما برند اروپایی برای مصرف کننده جذابیت دیگری دارد.

پور فلاح ادامه داد: با پوشش اعتباری 5 میلیارد یورویی که ساچه ایتالیا به ایران داده، زمینه همکاری در بخش های مختلف فراهم است. در صنعت حمل و نقل هوایی هم قرارداد خرید هواپیمای مناسب پروازهای داخلی با ایتالیا بستیم که مدلهای درخور توجهی در صنعت هواپیماسازی اند. ایران ارتباطات خوبی از نظر فرهنگی و سیاسی با ایتالیا دارد و از این رهگذر می تواند، به ارتباطات خوب تجاری برسد و درآینده شاهد حضور فیات در خیابان های شهر های ایران هستیم.

به گزارش صدای اقتصاد، رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: باید در صنعت خودروسازی و در همکاری مشترک با هر برندی از هرکشوری به دو نکته مهم توجه کنیم. اول اینکه چشم به صادرات به کشور سومی داشته باشیم و دوم، مونوپولی ایجاد نکنیم تا بازار خودروی کشور به انحصار یک شرکت خاص در بیاید. هرچند کشورها به این نتیجه رسیده اند که با ایجاد تنش اقتصادی برای ایران نمی توانند منافع سیاسی برسند اما ما باید هوشیارانه فضای اقتصادی را برای کمترین آسیب در صورت تحریم دوباره آماده کنیم و اجازه دهیم مدل های متنوع و برندهای مختلف برای سرمایه گذاری به ایران بیایند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین