کد خبر: ۳۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۵۴

نتایج سخنان علمی یک سیاستمدار

آفتاب‌‌نیوز : پس از سخنان ضد اسرائیلی احمدی نژاد رئیس جمهور ایران شانتاژ خبری آژانس ها و سازمان های یهودی در جهان علیه ایران افزایش یافته است. یهودیان که در آمریکا دارای لابی پرنفوذی هستند پس از اظهارات احمدی نژاد مبنی بر پاک کردن اسرائیل از نقشه جهان و افسانه بودن واقعه هولوکاست (کشتار یهودیان اروپا طی جنگ جهانی دوم) فشار بر محافل سیاسی را علیه منافع ایران افزایش داده اند. این سازمان های یهودی که اکثراً مسایل مربوط به یهودیان جهان را از دیدگاه مصالح اسرائیل می سنجند، اظهارات رئیس جمهور ایران را بهانه ای برای اعمال تحریم های اقتصادی و در موارد تند روانه تر حمله نظامی علیه ایران می دانند.

آیپک (کمیته ارتباطات جوامع آمریکا و اسرائیل) از ملایم شدن حملات لفظی مقامات کاخ سفید در هفته های اخیر علیه ایران انتقاد شدیدی کرده و آن را تمایل آمریکا به نزدیکی با ایران تفسیر کرده بود.

AJC کمیته یهودیان آمریکا نیز عزم خود را برای تشکیل اردوگاهی بین المللی علیه ایران جزم کرده است. دیوید هریس رئیس این کمیته ایران را متهم به تلاش برای تولید سلاح هسته ای نمود و ادعا کرد: «ایران ثابت کرده است بدون سلاح هسته ای نیز تهدید به شمار می رود و ایران هسته ای در حالی که احتمال افتادن این تسلیحات به دست حزب الله وجود دارد، برای اسرائیل وحشت آفرین است.

این در حالی است که برخی صاحب نظران ایرانی از سخنان رئیس جمهور به عنوان سخنان علمی یاد کردند.

ایران نیز اسرائیل را به تروریسم متهم می کند. صاحبنظران جهانی نیز درباره وجود تعداد زیادی کلاهک هسته ای بسیاری در اسرائیل متفق القول اند و دستور آشکار اخیر شارون به موساد برای ترور مبارزان فلسطینی در هر کجای جهان می تواند شاهدی بر وجود علنی سیاست تروریسم دولتی برای ادامه حیات این رژیم باشد.

با این حال معلوم نیست چرا مقامات ایران در برابر چنین رژیمی که خود آن را به تروریست و بی پروا بودن در برابر جان انسان های بی گناه متهم می کند. چنین سیاست ناشیانه ای را در پیش گرفته اند. در حالی که باز به تایید همین مقامات منافع بسیاری از حامیان قدرتمند اسرائیل نیز در گروه منافع این رژیم است.

باید این نکته را نیز در نظر داشت که قوی بودن ایران دلیلی بر برانگیختن رژیمی با توصیفات فوق الذکر نیست. چرا که این اقدام حتی با یک دیدگاه داخلی نیز می تواند چنین تعبیر شود که ایران تنها از لحاظ نظامی قوی است. در حالی که نخبگان ایران در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی نشان دادند که با زبان سیاست نیز آشنایند و می توانند محوریت ایران را در جهان اسلام و منطقه اثبات کنند و اهمیت کشورمان را در جهان به ناباوران بقبولانند.

این نخستین بار نیست که اختلاط وظایف قوا در کشورهای جهان سوم سابق مانند شمشیری دوبله منجر به تضعیف قوای داخلی و موقعیت خارجی این کشورها می شود.

شایسته است با سپردن مسایل علمی به دانشمندان و محققان و استفاده سنجیده از نتایج آنها در حوزه سیاست، سیاسی مردان به منافع افرادی که آنها را بر سر کار آورده اند بیندیشند. تنها در این صورت است که بوسیدن دست این افراد می تواند منطقی و با معنی جلوه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین