کد خبر: ۳۴۸۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

نخستین قطار باری چین از طریق ترکمنستان وارد ایران شد+تصاویر

برای اولین بار قطار باری چین پس از گذشت 2 هفته در قالب طرح «جاده ابریشم: چین-قزاقستان-ترکمنستان-ایران» وارد جمهوری اسلامی ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 قطار باری چین- قزاقستان-ترکمنستان-ایران موسوم به قطار جاده ابریشم، پس از گذشتن از عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان عصر روز گذشته وارد شهر «سرخس» ایران شد.

 این قطار حدود 2 هفته پیش از ایستگاه راه آهن شهر «یی وو» در استان «جه جیانگ» واقع در شرق چین به حرکت درآمد و عصر روز گذشته پس از ترکمنستان  وارد ایران شد.

شرکت سرمایه گذاری «تیانمن» در شهر «یی وو» مجری این برنامه است و  اعلام کرده که این اولین قطار باربری است که چین را به کشورهای آسیای مرکزی و ایران متصل می‌کند.

این قطار باربری طبق برنامه تعیین شده از طریق گذرگاه «آلاتا» در منطقه مسلمان نشین سین کیانگ در شمال غرب چین از محدوده مرزهای این کشور خارج شده و پس از عبور از قزاقستان از طریق خط راه‌آهن قزاقستان –ترکمنستان-ایران وارد سرخس شد.

کل مسیری را که این قطار باربری طی کرده است 10 هزار و  339 کیلومتر است که 14 روز به طول انجامیده است.

انتظار می‌رود که با انجام این سفر و شروع فعالیتهای تجاری از طریق خطوط ریلی مرتبط با برنامه احیای جاده ابریشم، سهم تجارت چین با خاورمیانه و آسیای مرکزی از جمله با ایران افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

این قطار بخشی از طرح احیای جاده ابریشم توسط چینی‌هاست که هدف از آن افزایش نفوذ چین در اوراسیا از طریق موافقت‌نامه‌های اقتصادی با کشورهای این حوزه است.


به گزارش فارس،پس از سفر 23 ژانویه «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری چین به تهران و دیدار با رئیس جمهوری ایران بر افزایش همکاریهای تجاری بین 2 کشور تاکید شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
سلام مطلب خیلی خوبی بود دستتون درد نکنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین