کد خبر: ۳۴۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۴۷

نمایندگان نباید هر مساله ای را از تریبون مجلس مطرح کنند

آفتاب‌‌نیوز :
ایرج ندیمی نماینده لاهیجان با اشاره به نطق پیش از دستور سلیمان جعفرزاده نماینده ماکو گفت: دو نماینده علیه همدیگر افشاگری می کنند بعد مردم از ما می پرسند در مجلس چه می گذرد؟ وی از طرح برداشت: نباید اجازه دهیم این مسائل ها به تریبون های مجلس کشیده شود اگر مجلس فعالتر شود و به نمایندگان سرویس دهد بسیاری از مسائل که انگشت اتهام را متوجه مجلس می کند از تریبون مطرح نخواهد شد.
ندیمی در مورد تکمیل نشدن ساختمان نمایندگان علیرغم اختصاص بودجه ای در سال 84 تذکر داد و تصریح کرد: در تلفیق سال گذشته عددی را برای کار عمرانی ساختمان نمایندگان به لحاظ انجام امور کلی اختصاص یافت.
نماینده لاهیجان با بیان اینکه نمایندگان برای انجام امور نمایندگی با کمبودهای اساسی مواجه هستند که قرار بود با تکمیل این ساختمان این کمبودها جبران شود افزود: شما خودتان در وزارتخانه ها و فرهنگستان های مختلف بوده اید و با مشکلات آنها آشنایی لازم را دارید.
حداد عادل رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: بنده هم مثل شما معتقد هستم جایگاه سخن گفتن مجلس را باید جایگاه متین و معتبری بدانیم و از اهانت به شخصیتها و مجلس و نمایندگان خودداری کنیم.
وی اظهار داشت: اگر یک سیاست و یک مرکز اطلاع رسانی مطلبی خلاف را در مورد ما نوشته نباید در پاسخ به آن یک نماینده دیگر را متهم کنیم که اگر آن کار خوب نیست این کار هم خوب نیست.
نماینده تهران ادامه داد: از نمایندگان تقاضا می کنم در دلسوزی برای مردم و اقداماتی که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم می کنید نوعی رفتار کنید که آسودگی پیدا شود یا در موضع تهمت قرار نگیرد.
حداد عادل با اشاره به اینکه بعضی کارها برای غیرنماینده هم مشکل ساز است چه برسد به نماینده افزود: خیلی از مسوولیتها هست که مسوولیت ساز می شود بهتر است نمایندگان هدایت کنند و دیگران آن کارها را انجام دهند. نمایندگان حریم و حدودی دارند که با هر کاری سازگار نیست.
وی همچنین در مورد قسمت دوم تذکر ندیمی اظهار داشت: با انتقال از ساختمان قدیم به ساختمان جدید گشایشی در امکانات پدید آمد ولی باید گفت هنوز باید فضای بیشتری برای انجام وظایف نمایندگان در اختیار نمایندگان قرار گیرد.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه در یک سال اخیر هفته ای نیست تا مساله ساختمان نمایندگی که اسکلت فلزی آن نزدیک به 3 سال است اینگونه عریان در کنار مجلس خودنمایی می کند را پیگیری نکرده باشم افزود: تشریفات مناقصه ساختمان به پایان رسیده و در مرحله ای است که ساخت آن شروع می شود.
حداد عادل تصریح کرد: اختلافی برای تخصیص اعتبار برای تکمیل این ساختمان به نظر می رسد بین مجلس و سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که بنده به عنوان یک نماینده تشکیل این ساختمان را ضروری می دانم اگر مجلس هم ضروری می داند می تواند در لایحه بودجه اعمال کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین