کد خبر: ۳۴۸۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
13 روز تا انتخابات

آخرین اخبار انتخاباتی

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای،‌ انتقال حوزه انتخابیه برخی نامزدهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور گفت: وزارت کشور از هرگونه تعرض به تجمعات قانونی در دوران تبلیغات انتخابات مجلس و خبرگان جلوگیری می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: از نظر وزارت کشور همه کسانی که برای انتخابات هفتم اسفند تائید صلاحیت شدند از حقوق برابری برخوردار هستند و وزارت کشور حامی حقوق آن‌ها است.

لیست جامعه مدرسین برای خبرگان در استان تهران نهایی شد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نهایی شدن لیست این تشکل سیاسی برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران خبر داد.

همچنین مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز زمان نهایی اعلام رسمی کاندیداهای این تشکل را برای انتخابات خبرگان از استان تهران ظرف یکی دو روز آینده و از طریق پایگاه اینترنتی جامعه مدرسین اعلام کرد.

جریان انحراف از لیست اصولگرایان کنار گذاشته شد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی لیست ائتلاف اصولگرایان را معتدل توصیف کرد و گفت که جریان انحراف از این لیست به کلی کنار گذاشته شده و هیچ یک از کسانی که بر اساس خط مشی اصولگرایان تحت عنوان انحرافی تعریف می‌شدند اجازه حضور نیافتند.

مشروح مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم را در اینجا بخوانید.

آخرین اخبار از «لیست مورد حمایت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی»
لیست منتشر شده‌ای از افراد مورد حمایت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، که هنوز هیچ منبع رسمی آن را تأیید نکرده است در این آدرس قابل مشاهده است.

آخرین وضعیت لیست جامعه روحانیت برای خبرگان استان تهران
حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز از آخرین وضعیت لیست این تشکل سیاسی برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این پرسش که زمان اعلام نهایی اسامی این کاندیداها چه زمانی خواهد بود، گفت: اگر جلسه جامعه روحانیت مبارز در روز سه‌شنبه (27 بهمن‌ماه) برگزار شود، اسامی نهایی نیز پس از برگزاری جلسه اعلام خواهند شد.

از اتحاد اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنم
احمد توکلی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده گفت: ما آنقدر از نبود حزب آسیب دیده‌ایم که معتقدم حضور جریانات فکری مختلف می‌تواند فقدان حزب را جبران کند.

وی در مورد لیست ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: این یک ائتلاف جدی است و چنین چیزی تا حالا اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

ارائه لیست جداگانه از سوی فراکسیون رهروان منتفی شد
عوض حیدرپور عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این‌که «ارائه لیست از سوی این فراکسیون منتفی شد» گفت: قرار است رایزنی‌هایی برای قرار گرفتن اسامی اعضای فراکسیون در لیست‌های دیگر صورت گیرد.

برگزاری جلسات کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان جهت هماهنگی بیشتر در ایام تبلیغات
اسماعیل کوثری عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان گفت که علاوه بر جلسات ستاد اجرایی، 30 کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در تهران جلسات منظمی برای هماهنگی‌های بیشتر را در ایام تبلیغات انتخاباتی برگزار می‌کنند.

وی با بیان این‌که «محور تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ائتلاف بر مبنای شعار این ائتلاف یعنی معیشت، امنیت و پیشرفت است» گفت: قرار است کاندیداها در ایام تبلیغات محور سخنرانی‌ها را روی این سه موضوع قرار دهند.

رایزنی مجدد تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده با لاریجانی و نامه به جنتی
حبیب برومند نماینده مردم پارس‌آباد از نامه تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده به دبیر شورای نگهبان و رایزنی با رئیس مجلس برای بررسی مجدد صلاحیت آنها خبر داد.

وی اظهار کرد: بعد از اعلام نظر شورای نگهبان در مورد تأیید صلاحیت شدگان، صلاحیت 15 نماینده فعلی مجلس از سوی شورا تأیید نشد. از این‌رو برخی نمایندگان در نامه‌ای به آیت‌الله جنتی خواستار بررسی مجدد صلاحیت‌شان شدند.

وی ادامه داد: در همین راستا هفته گذشته جلسه‌ای را با آقای لاریجانی برگزار کردیم و ایشان قول پیگیری این موضوع را دادند. البته هنوز اطلاعی از پیگیری‌ها به ما داده نشده است.

نهایی شدن لیست اصولگرایان زنجانی برای مجلس خبرگان و شورای اسلامی
حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان از نهایی شدن لیست اصولگرایان زنجانی برای مجالس خبرگان و شورای اسلامی در استان خبر داد.

وی افزود: طی جلساتی که با اعضای جامعه روحانیت مبارز استان داشتیم، در نهایت به اتفاق آرا حمایت خود را از حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل نوری اعلام می‌کنیم.

لیست مورد حمایت اصولگرایان در ایلام
خدابخش داودی‌نصر معاون ارتباطات و پیگیری شورای همگرایی اصولگرایان ایلام با معرفی کاندیداهای موردحمایت اصولگرایان در استان از کاندیداهایی که دل در گرو این تفکر دارند خواست انصراف دهند و از این لیست حمایت کنند.

وی گفت: شورای اصولگرایان استان برای حوزه انتخابیه‌ ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عمران احمدی» و «روح‌الله ناصرزاده» و در حوزه‌ دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره از «محمدتقی محمدی» حمایت خواهد کرد.

افزایش نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان در خراسان‌شمالی
ترخانیمدیر کل سیاسی استانداری خراسان‌شمالی از افزایش نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد.

وی افزود: یک نفر از داوطلبان استان تهران به این استان انتقال یافته است، به این ترتیب تعداد نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان به دو نفر رسید.

دستگاه قضایی برای مقابله با بداخلاقی‌های انتخاباتی ورود پیدا کند
محمدحسن آصفری عضو هیات‌رئیسه امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم ورود دولت به دستگاه قضایی برای مقابله با بداخلاقی‌های انتخاباتی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام تبلیغات انتخابات مجلس شاهد بداخلاقی‌هایی در فضای مجازی بخصوص شبکه اجتماعی تلگرام هستیم که به عناوین مختلف سعی در تخریب و خارج کردن رقبا از صحنه رقابت دارند که این رویکرد با اخلاق سیاسی و اسلامی مطابقت ندارد.

وجود خبرگان قوی باعث دلگرمی مردم می‌شود
آیت‌الله ابراهیم حاج‌امینی نجف‌آبادی کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران در برنامه تبلیغاتی خود برای حضور در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان تهران اظهار کرد: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در حالی برگزار می‌شود که رهبر معظم انقلاب در کمال صحت و سلامت این مسئولیت سنگین را بر دوش می‌کشند اما به هر حال وجود خبرگان قوی اسباب دلگرمی مردم را به دنبال خواهد داشت.

همه تخلفات انتخاباتی رصد و به نهادهای نظارتی گزارش می‌شود
توکل لطفی مدیرکل سیاسی و انتخابات استان البرز گفت: همه تحرکات داوطلبان انتخابات رصد می‌شود و در صورتی که تخلفی رخ دهد ثبت و به نهادهای نظارتی گزارش می‌شود.

این مسئول در پاسخ به چگونگی برخورد با تخلفات انتخاباتی نامزدها به خصوص تبلیغات زودهنگام، گفت: همه تحرکات داوطلبان شرکت در انتخابات رصد می‌شود و در صورتی که تخلفی رخ دهد ثبت و به نهادهای نظارتی و ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی گزارش می‌شود.

مسئولان با قانون‌مداری زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کنند
کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر این‌که «حضور مردم در انتخابات امری واجب و ضروری است» گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای برگزار کننده انتخابات با برنامه‌ریزی دقیق مبتنی بر قانون و قانونمداری می‌تواند باعث حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای شوند.

لیست جبهه دانشگاهیان ایران هم وارد رقابت انتخاباتی اصفهان شد
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید هیچ کسی را به اجبار از عرصه انتخابات بیرون گذاشت یا او را به انصراف ترغیب کرد.

وی با تایید قرارگرفتن نامش در لیست جبهه دانشگاهیان ایران اظهار کرد: قصد تغییر حوزه انتخابیه خود به اصفهان را ندارم اما در کنار آقایان مقتدایی از حوزه انتخابیه اصفهان، دکتر ترکی از حوزه انتخابیه فریدن و چادگان و دکتر جان نثاری و تعداد دیگری از کاندیدای دیگر در سطح استان اصفهان در این لیست حضور دارم.

نظام در کنار توان نظامی به حضور حداکثری مردم در انتخابات نیاز دارد
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر مرتضوی کیاسری فعال سیاسی با اشاره به تاثیرات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در تقویت نظام گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات همانند قرار دادن انگشت به ماشه اسلحه‌ای است که به سوی دشمن نشانه گرفته شده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: حضور به روز و حداکثری مردم در انتخابات این پیام را به دشمن می‌دهد که آن‌ها نمی توانند علیه نظام توطئه کنند، زیرا نظام پشتوانه مردمی دارد.

حضور پرشور مردم در انتخابات توطئه نفوذ دشمن را خنثی می‌کند
آیت‌الله سیدمحمد واعظ موسوی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که «باید آگاه و هوشیار باشیم و اجازه نفوذ به دشمن ندهیم» گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات توطئه نفوذ دشمن را خنثی می‌کند.

وی گفت: امروز دشمنان کینه‌توز به این انتخابات چشم دوخته‎اند از این رو حضور در انتخابات امری ضروری است و همه در برابر این رویداد مهم وظیفه دارند تا سرنوشت خود را با انتخاب افراد اصلح رقم بزنند.

مشارکت در انتخابات، پشتوانه‌ای برای انجام کارها در عرصه‌های بین‌المللی است
فرهاد بشیری نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر مشارکت همگانی مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند پشتوانه‌ای برای انجام کارها در عرصه‌های بین‌المللی شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکیداتی که در قانون اساسی آمده و رهبری هم بر آن تاکید دارند گردش امور و تصمیم‌گیری‌های کشور براساس نظر و رأی مردم انجام می‌شود و ضرورت دارد که مردم در انتخابات‌ مختلف خصوصا مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی حضور همه جانبه و گسترده‌ای داشته باشند.

افزایش مشارکت انتخاباتی، در ترغیب کشورها برای تعاملات اقتصادی موثر است
محمدعلی عبدالله زاده نماینده مردم فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «هر چه میزان مشارکت افزایش یابد قطعا تاثیرات داخلی و بین المللی آن هم افزایش پیدا می‌کند» گفت: برگزاری انتخابات و بالا بودن مشارکت مردم می‌تواند در ترغیب و تمایل کشورهای دیگر برای تعاملات اقتصادی، سیاسی و ... موثر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین