کد خبر: ۳۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۵

با صرفه جویی قول هایمان را عملی می کنیم

آفتاب‌‌نیوز : فرهاد رهبر که برای دفاع از کلیات لایحه یک فوریتی بودجه سال 85 در جلسه علنی امروز حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: وعده های دولت یک به یک در تنظیم لایحه بودجه سال 85 در سازمان مدیریت و برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی می شود. 


وی اظهار داشت تحقق وعده های رئیس جمهور در سفر هیات دولت به استان های محروم در تنظیم لایحه بودجه دیده شده است.

 
رهبر در پاسخ به این سوال که با توجه کسری بودجه و تراز منفی که داریم این وعده ها چطور عملی می شود گفت: از جابه جایی و صرفه جویی اعتبارات در جاهای دیگری قولهایمان را در استانها عملیاتی خواهیم کرد. 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: امسال کل هزینه ما در استانها (اگر تا پایان سال به 9 استان سفرکنیم) 400 میلیارد تومان می شود که از محل صرفه جویی ردیفهای متفرقه آنها تامین خواهیم کرد. وی با اشاره به کسری 8500 میلیارد تومان دولت در بودجه 85 گفت: در لایحه هستم بودجه که تقدیم مجلس کردیم 4700 میلیارد تومان را از محل مالیات نفت و سود سهام نفت تامین خواهیم کرد و مابقی را از محل جابجایی ها و صرفه جویی ها تامین می کنیم.
رهبر در پاسخ به این سوال که آیا برداشت 4700 میلیارد تومان از این محل اثرات تورمی در جامعه خواهد داشت یا نه گفت: خیر چرا که در این مورد هم تدابیری اندیشیده شده ولی بعداً این تدابیر را اعلام می کنیم.

 
وی همچنین درباره بودجه طرحهای عمرانی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به هشتاد درصد ارقام بودجه ها عمرانی را تخصیص داده ایم. 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: قیمت ارز در بودجه 85، 895 تومان در نظر گرفته شده ولی هنوز تصویب نهایی نشده، قیمت نفت هم هنوز مشخص نیست. وی در پاسخ به این سوال که چرا پاسخ دقیق و صریحی برای سوالات خبرنگاران ندارد، اظهار داشت: تا وقتی بودجه 85 نهایی نشود یک قلم هم نمی توانم اعلام کنم چرا که هر لحظه ممکن است قیمتها و میزانها بالا، پایین شود بگذارید جداولمان را تکمیل کنیم. 


رهبر در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی امکان افزایش گرانی ها در سال 85 گفت: قطعاً گرانی در سال 85 هیچ افزایشی نداشته و حتی کمتر خواهد بود. 


وی در پاسخ به این سوال درباره انتقاد از قانون تثبیت قیمتها و اثرات آن روی کسری بودجه دولت اظهار داشت: هر کس ادعا می کند اجرای این قانون باعث کسری بودجه در دستگاهی شده او را به مناظره تلویزیونی دعوت می کنم تا با محاسبات عملیاتی او را قانع کنم. 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد سازمان مدیریت با مشکلات متعددی برای تامین کسری بودجه دست به گریبان است یا نه گفت: سازمان مدیریت هیچ مشکلی ندارد و مثل شیشه شفاف است اگر هم کسری بودجه وجود دارد از گذشته باقی مانده است. 


رهبر همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره دعوای سازمان مدیریت و برنامه ریزی با مجلس بر سر ساختمان گفت: ما با هیچکس دعوا نداریم ولی قرص و محکم بر وضعمان ایستاده ایم و هیچ طرح جدیدی که با کسری بودجه دامن زند، را نمی پذیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین