کد خبر: ۳۴۹۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

کاوه یغمایی: خسارت جشنواره فجر را می‌پردازم

«کاوه یغمایی» پس از لغو کنسرتش در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر گفت: از این بابت، خجالت‌زده مردم هستم و اگر هم جشنواره فجر خسارتی را طلب کند‌، موظفم که آن را پرداخت کنم.
آفتاب‌‌نیوز : این خواننده موسیقی راک که قرار بود پس از سال‌ها، در قالب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برود‌، اظهار کرد: لازم است درباره اتفاقاتی که در جریان لغو کنسرتم افتاده است توضیح دهم؛ خیلی‌ها می‌خواستند به این کنسرت بیایند و از ما حمایت کنند و متأسفانه اذیت شدند. من شخصا از تمام کسانی که بلیت این کنسرت را خریده بودند و از شهرستان‌ها آمدند، عذرخواهی می‌کنم، حتی می‌دانم افرادی بودند که می‌خواستند با ویلچر به این کنسرت بیایند! قول می‌دهم این اتفاق ناگوار را از هر جهت جبران کنم.

او ادامه داد: امیدوارم به‌زودی با خبرهای خوب بتوانم این خاطره‌ی بد را کم‌رنگ کنم. از شب گذشته تا کنون، این موضوع ارکستر من را تحت‌ تأثیر قرار داده، اما این خبر را که گفته‌اند ارکستر من به اجرا نرسیده است‌، تکذیب می‌کنم؛ ارکستر من کاملا آماده اجرا بود و ما در 15 روز اخیر، با فشار زیاد تمرین کرده بودیم.

پسر کوروش یغمایی اظهار کرد: تک‌تک افرادی که در ارکستر من ساز می‌زنند، از حرفه‌ای‌ترین‌ها هستند. از همسرم نیلوفر فرزندشاد شروع می‌کنم که با این‌که پدرش در بستر بیماری بود‌، می‌خواست روی صحنه بیاید. هومن غفاری یکی از بهترین درامرهای این سال‌ها بوده و قوی‌ترین اجرایش را برای من آماده کرده بود. آرین کشیشی یکی دیگر از این نوازنده‌های خوب است که وقتی من هم‌سن او بودم، حتی نمی‌دانستم موسیقی یعنی چه. مسعود همایونی هم که یکی از بهترین گیتاریست‌های فعال در ایران است. آرون حسینی را هم که همه می‌شناسند. ساتگین یغمایی خواهرم و نگین پارسا که بک‌وکال این اجرا بودند‌، آمادگی کامل داشتند. همین‌طور همایون نصیری به من افتخار داده بود‌، بابک شهرکی هم که در زمینه موسیقی ایرانی فعال است‌، قرار بود در این اجرا کنار ما باشد.

یغمایی تأکید کرد: متأسفانه اتفاقی افتاده و اجرای ما لغو شده است. خواهش می‌کنم این مسأله را گردن یکی از بافت‌های موسیقی نیندازید. مدیریت،‌ سالن‌، خبررسانی، جشنواره و ... مقصر نبودند. مشکل پیش‌آمده و لغو شدن کنسرت را خودم گردن می‌گیرم. اجازه دهید این مشکلات برطرف شوند و به‌زودی با انتشار آلبوم در خدمت مخاطبانم باشم. قطعا با قطعات جدید، از خجالت همه درمی‌آیم.

یغمایی که ظهر امروز (25 بهمن‌ماه) در تالار وحدت سخن می‌گفت اظهار کرد: امکان اجرا شدن این کنسرت وجود نداشت و درست نیست که موضوع را به گردن یک شخص مشخص انداخت. در واقع چند موضوع مانند حلقه‌های زنجیر به‌هم وصل شدند تا این اتفاق نیفتد. من هم نمی‌خواهم این اتفاق گردن کسی بیفتد.

این هنرمند همچنین در پاسخ به این پرسش که شاید جشنواره از نام او سوءاستفاده‌ی تبلیغاتی کرده است،‌ گفت: من این موضوع را قبول ندارم؛ جشنواره از من سوءاستفاده نکرده است. اتفاقا مکانیزم جشنواره تلاش زیادی داشت و نوازندگان هم با فشار زیاد تمرین کردند.

این هنرمند همچنین بیان کرد: شنیده‌ام که خیلی از هنرمندان اینجا به‌خاطر مسائل اقتصادی اجرا در جشنواره را جدی نمی‌گیرند. در حالی که فجر تنها جشنواره موسیقی ایران است و باید بیشترین توان را برایش گذاشت. اتفاقا من هم تمام توانم را گذاشته بودم. اصلا خیلی از جریان‌های موسیقی باید از طریق همین جشنواره باشد. امیدوارم نگاه‌ها به جشنواره تغییر کند و شاهد یک رقابت واقعی باشیم.

یغمایی در پاسخ به این پرسش که چگونه به جشنواره دعوت شده بود؟ توضیح داد: من 15 روز پیش به‌صورت رسمی از طریق جشنواره دعوت شدم. اکنون هم جشنواره از این بابت متضرر شده و اگر من خسارت مادی به جشنواره زده باشم، موظفم که آن را بپذیرم. در عین حال، مهم‌ترین مسأله برای من، مردم هستند که می‌خواستند به این اجرا بیایند.

او تأکید کرد: اجرای من مجوز داشت و مشکلی از این نظر وجود نداشت.

وی از انتشار آلبوم جدیدش هم خبر داد و گفت: اگر به من بود، این آلبوم را هم همین الان منتشر می‌کردم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، با وجود آن‌که نمایندگان رسانه‌ها در این نشست بارها درباره دلیل لغو شدن اجرای کاوه یغمایی در جشنواره موسیقی فجر از او پرسش کردند، اما این خواننده راک ترجیح داد که دلیل لغو شدن کنسرتش را اعلام نکند.

در بخش دیگری از این نشست حسین سعدی - مدیر هماهنگی ستاد جشنواره موسیقی فجر - درباره نحوه پرداخت بهای بلیت مخاطبان، گفت: کسانی که بلیت خریده‌اند می‌توانند از طریق همان سامانه فروش و پیامکی که به آن‌ها ارسال می‌شود، پول خود را پس بگیرند. سامانه‌های فروش به‌زودی این کار را انجام می‌دهند و دوستان اندکی را هم که به‌صورت مهمان به جشنواره دعوت شده‌اند به‌زودی آگاه خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین