کد خبر: ۳۴۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

خبرهایی از سینما و تئاتر

غرفه‌های بنیاد سینمایی فارابی و سینمای ایران در محل اصلی بازار فیلم برلین فعالیت خود را آغاز و روزهایی پر تردد را سپری کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
در غرفه بنیاد در بازار فیلم برلین، تاکنون ملاقات‌هایی با مسئولین جشنواره‌های پکن، وایادولید، مینیاپلیس، ملبورن، هامبورگ، اولو، مونترال، توکیوفیلمکس، ورشو، تالین، فیپا، المپیا، مسکو، کلکته، شانگهای و ... انجام شده و علاوه بر معرفی فیلم‌های جدید ایرانی، مذاکراتی درباره مشارکت فعال این رویدادهای سینمایی در جشنواره فیلم فجر و بازار فیلم ایران به عمل آمده است.

در غرفه سینمای ایران نیز شرکت دریم لب که پخش فیلم‌های «والدرراما» ساخته عباس امینی و «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی در بخش نسل‌ها و شرکت مستقل‌های ایرانی که پخش فیلم «لانتوری» در بخش پانوراما را به عهده دارند، مذاکرات متعددی را در زمینه معرفی محصولات خود به انجام رسانده ‌اند.

دو فیلم کودک «سویوق» ساخته برادران ارک و «حورا» ساخته غلامرضا ساغرچیان در دو روز آتی در بازار فیلم برلین نمایش خواهند داشت.

****

6 فیلم از باشگاه فیلم سوره به بخش مسابقه دهمین جشنواره فیلم های 100 ثانیه‌ای راه یافتند.

با اعلام راه یافتگان بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای، 6 فیلم از باشگاه فیلم سوره به این جشنواره راه یافتند.

«مادر» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در بخش انیمیشن، «به همین سادگی» به کارگردانی سامان غنائمی و «گزارشگر»، «بچه و مرد» و «دوئل» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در بخش داستانی آثاری هستند که به این جشنواره راه یافتند. همچنین فیلم «مزاحم» به کارگردانی حسین دارابی از تولیدات باشگاه فیلم سوره و به سفارش مرکز فرهنگی تخصصی بسیج نیز به بخش داستانی جشنواره راه یافته است.

دهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای، 12 الی 14 اسفند ماه 94 در حوزه هنری تهران برگزار می شود و برگزیدگان آن 14 اسفندماه در اختتامیه این جشنواره در تالار اندیشه حوزه هنری معرفی خواهند شد.

****

سعید خندق آبادی، مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم «قندون جهیزیه» در سطح کشور گفت: «قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور از صبح سه‌شنبه (27 بهمن‌ماه) توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

وی افزود: فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» نخستین تجربه فیلمسازی علی ملاقلی‌پور، کارگردان جوان سینما پس از سال‌ها تجربه دستیار کارگردانی و فیلمسازی کوتاه و مستند است. «قندون جهیزیه» فیلمی اجتماعی با زمینه طنز است. همچنین تاثیرات رسانه‌هایی چون سینما، تلویزیون، اینترنت و ماهواره بر جامعه امروز در فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» بررسی می‌شود.

در این فیلم صابر ابر، نگار جواهریان، اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد، مصطفی ساسانی، حسن عباسی حضور دارند.

در این داستان علی و معصومه زن و شوهری هستند که در خانه‌ایی مستاجر بوده و موعد تخلیه منزل مسکونی‌شان رسیده است، اما عطا می‌خواهد هرطور شده قرارداد را تمدید کند، با آنکه او با عدم توانایی مالی مواجه است ...

دی وی دی فیلم سینمایی «قندون جهیزیه » شامل پشت صحنه جذاب فیلم، گالری عکس‌های فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

****

به بهانه‌ صدمین سالگرد جنگ جهانی اول مستند «خاطرات خانه متروک» در دانشگاه تهران اکران می‌شود.

به گزارش ایسنا، «خاطرات خانه متروک» نگاهی است گذرا به پاره‌ای‌ از رخدادها‌ی پراکنده جنگ جهانی اول در ایران که پیش از این در هیچ فیلمی به آن اشاره نشده‌ است.

این مستند که اولین مستند بلند مهدی فارسی است، از تولیدات مرکز مستند حوزه‌ی هنری است و تهیه‌کنندگی آن را محسن یزدی بر عهده دارد.

این مستند به بهانه‌ی صدمین سالگرد جنگ جهانی اول همراه با نشست نقد و بررسی، با حضور عوامل و اساتیدی چون سیروس سعدوندیان و کاوه بیات، سوم اسفندماه ساعت 15 در تالار فردوسی دانشگاه تهران اکران می‌شود.

ورود عموم افراد به دانشگاه تهران برای تماشای اثر و شرکت در نشست آزاد می‌باشد.

****

مجمع عمومی عادی انجمن بازیگران خانه تئاتر شنبه اول اسفند در تئاتر شهر برگزار می‌شود و قرار است در این مجمع درباره مسایل و مشکلات اعضای انجمن صحبت شود. در این گردهمایی صنفی، درباره مشکلات بیمه اعضا،احیا و بازنگری در قرارداد تیپ خواهد بود.

مجمع عمومی سالانه انجمن بازیگران، اول اسفند 94، ساعت 17:30، تئاتر شهر برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین