کد خبر: ۳۴۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۱

مهندس علي آبادي شرط تغيير كادر فني تيم ملي فوتبال را اعلام كرد

آفتاب‌‌نیوز : برکناري برانکو در شرايطي که هر لحظه به جام جهاني نزديک تر مي شويم تنها در صورتي امکان پذير است که عدم کارآيي ايشان با دلايل منطقي محرز شده و حضور سرمربي بهتر به تائيد کارشناسان برسد و به طور حتم دادکان رئيس فدراسيون فوتبال در اين زمينه آگاهي کامل دارد.


مهندس علي آبادي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني يكشنبه شب در برنامه ورزش و مردم به تحليل کلي ورزش پرداخت و پاسخگوي بسياري از سوالات خبرنگاران و مسئولان روزنامه ها بود که در زير، مجموعه اين گزارش را مي خوانيم:


وي در ابتدا با بيان مطالب فوق اظهار داشت: دو تيم مردمي و بزرگ پرسپوليس و استقلال در حال حاضر نيازمند کمک مالي هستند در حالي که از امکانات خوبي براي کسب درآمد برخوردارند که اميدوارم با برنامه هاي صحيح به استقلال مالي برسند تا با آرامش خاطر فقط به فکر بازي هاي جوانمردانه و شادي طرفدارانشان باشند.


علي آبادي درخصوص برنامه هاي سازمان براي بازي هاي آسيايي دوحه قطر اذعان کرد: از امروز نمي توان براي قطر برنامه ريزي خاصي داشت. فدراسيون ها بايد به برنامه هاي خود همچنان ادامه داده و تيم ها را با بهترين شرايط، آماده اين ميدان بزرگ کنند. ما نيز همانگونه که قبلا هم تصميم گيري شده بود ماهانه يک بار عملکرد ارائه شده فدراسيون ها به سازمان و مشکلات و کمبودهاي موجود را بررسي مي کنيم که البته با عنايت رئيس جمهوري، کمک هاي مالي ويژه بازي هاي آسيايي نيز به بودجه سازمان افزوده مي شود که با تقسيم آن در فدراسيون ها به طور حتم مشکلات بزرگي از آن ها حل خواهد شد.


رئيس سازمان ورزش درخصوص انتصاب هاي انجام شده در سازمان گفت: با گذشت سه ماه و چند روز از حضورم در اين جايگاه، تنها به انتصاب معاونت هاي مالي، حقوقي و حراست سازمان پرداخته ام چرا که اين بخش ها نيازمند کار تخصصي، افراد امين و با تجربه، بدون نياز به تجربه ورزشي هستند. اما براي انتخاب مديران در بخش ورزش از بهترين نيروها و انرژي هاي کيفي بهره خواهيم برد.


وي در پاسخ به سوالي درخصوص برخورد با دوپينگ خاطر نشان کرد: اگر از ورزشکاران انتظاري براي قهرماني و مدال آوري وجود دارد، اين ها خواسته بنده و اعضاي سازمان و کميته ملي المپيک و امثال آن نيست؛ اين خواسته و حق مردمي است که براي ورزش کشور هزينه مي کنند، کساني که با هزاران کيلومتر فاصله از پشت گيرنده هاي تلويزيون با ديدن کسب مدال هر يک از ورزشکاران در رشته هاي مختلف ساعت ها شادي مي کنند.


وي ادامه داد:در ورزش سالم، بازيکن به رعايت اصول اخلاقي و مسووليت پذيري تشويق مي شود، نه اين که براي مدال به کار غير اخلاقي دوپينگ روي بياورد. ما براي هر نمونه تست دوپينگ بايد 1500 يورو هزينه کنيم كه حقيقتا ظلم است. اما با آگاهي دادن به ورزش حتي آشنايي با مكمل هاي غذايي، اين معضل را به حداقل مي رساند و در تلاش هستيم با تاسيس آزمايشگاهي كامل در كشور جلوي بسياري از اعزام هاي ورزشكاران خاطي را گرفته تا حقيقت جامعه اسلامي خدشه دار نشود.


علي آبادي با اشاره به بحث بودجه سازمان تربيت بدني افزود: براساس بند (ب) ماده 117 بايد چشم به دستان بخشنده ارگان ها و سازمان هاي دولتي و غيردولتي بدوزيم تا يك درصد از درآمد ساليانه خود را به ورزش اختصاص دهند كه البته تا به فعل درآمدن اين امر بايد مصيبت ها بكشيديم. اما با بودجه مستقلي كه به دستور رئيس جمهور به اين بخش تعلق مي گيرد تا 3 يا 4 سال آينده زير ساخت هاي خوبي براي ورزش ايجاد خواهد شد.


وي همچنين در ارتباط با پروژه هاي نيمه كاره گفت: حدود 4 هزار پروژه نيمه كاره از 10 تا 90 درصد در سطح كشور وجود دارد كه تا پايان سال 86 براساس اعتباراتي كه به پروژه هاي 70، 50 و 30 درصدي داده مي شود ديگر هيچ طرحي شروع به كار نخواهد كرد تا اماكن ورزشي و نيمه كاره موجود به بهره برداري برسند.


براي ورزش هاي پايه هيچ دستورالعمل و سياست خاصي وجود ندارد. علي آبادي با بيان اين مطلب تصريح كرد: همانگونه كه از نام اين رشته هاي ورزشي پيداست، آنها پايه و اساس همه ورزش ها هستند. شنا، دو و ميداني، قايقراني و امثال آن كه در همه ميادين خصوصا المپيك، 400 تا 500 مدال را به خود اختصاص مي دهند.


متاسفانه ورزش هاي پايه در كشور ما جايگاه مناسبي نداشته است. اما با مدال آوري هاي اخير، مسوولان نيز مجاب به برنامه ريزي صحيح و تخصيص اعتبار خاص به ورزش هاي فوق شده اند. در ضمن ورزش هاي ملي و سنتي را نيز كه آداب و رسوم و تاريخ ما در آن نهفته است، بايد با ديد بازتر و روشنتري نگريست.


وي در خصوص طرح جامع ورزش اظهار داشت: طرح جامع براي جهت گيري ورزش ايجاد شده است. تغيير و تحولات بايد با نگاه و تفكرهاي جديد انجام شود تا جنبه مثبت پيدا كند، سازمان بايد يك تشكيلات كوچكي باشد با آدم هاي دلسوز، خوش فكر و توانا و بخش هاي خصوصي نيز با كمك هم باري از دوش دولت بردارند تا ورزش سربار دولت نشود، همچنان در تلاش هستيم با رفع نقايص طرح جامع بخش هاي خصوصي را فعال تر كنيم.


علي آبادي همچنين افزود: در بحث ورزش همگاني و قهرماني دو مقوله عام و جوانان وجود دارد. عام شامل افراد بالاي 30 سال است كه از آنها انتظار قهرماني وجود ندارد. اما به همين ورزش كه از سن 6 سالگي تا 90 سالگي براي همه افراد جامعه امري الزامي است در بين افراد زير 20 سال با ديدگاه قهرمان پروري پرداخته مي شود. طبق فرموده رهبر انقلاب، ورزش بدون قهرمان يعني هيچ. پس از درون ورزش همگاني علاوه بر ايجاد نشاط و شادي ، بعد قهرماني و قهرمان پروري بيرون مي آيد.


علي آبادي به سوالي با اين مضمون كه تاكنون لحظاتي رسيده است كه از انتصاب در اين جايگاه " رياست سازمان ورزش" پشيمان شويد، اينگونه پاسخ داد: كار با جوان هاي پرشور و نشاط، انسان را به زندگي اميدوار مي كند، جواناني كه از فسادهاي اجتماعي دور شده اند و زندگي را با ديد زيبايي نگاه مي كنند، نه تنها الان بلكه هيچ وقت از قبول اين مسوليت پشيمان نخواهم شد و تمام تلاشم را به كار خواهم گرفت تا با توسعه ورزش قطره اي موثر در اين درياي خروشان باشم.


رئيس سازمان تربيت بدني در پاسخ به آخرين سوال گفت: رسانه هاي گروهي كه حرف ما را به گوش مردم مي رسانند و بالعكس، رسالت بزرگي دارند كه بايد حرمتشان حفظ شود، هرگونه انتقادي كه از فعاليت ها و نحوه عملكرد و امثال آن از سازمان مي شود با جان و دل مي شنويم كه در صورت لزوم نيز پاسخگو هستيم و به رفع مشكلات مي پردازيم. اما نبايد فراموش كرد كه گاه يك روزنامه يا رسانه نقد نمي كند، بلكه موضع و جهت گيري خاصي دارند كه در اين صورت علاوه بر ايجاد مشكل در نظام خبري، ورزش هم وارد حاشيه مي شود كه به هر طريق ممكن از اين كار جلوگيري مي كنيم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین