کد خبر: ۳۵۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۰۰:۲۷

نماينده خبرگزاري‌هاي غيردولتي درهيات نظارت انتخاب شد

آفتاب‌‌نیوز : «مختارپور» به ايسنا، افزود:هر نماينده‌اي كه از سوي خبرگزاري‌ها انتخاب مي‌شود، بايد نماينده‌ي واقعي آن‌ها باشد و به عنوان حلقه‌ي واسطي ميان وزارت ارشاد و خبرگزاري‌ها در بازتاب مسائل و مشكلات آن‌ها عمل كند.

وي با اشاره به اين كه تا به امروز ‌٩ خبرگزاري غيردولتي (ايسنا، فارس، مهر، ايلنا، ايپنا، موج، ايكنا، قدس و ميراث فرهنگي) داراي مجوز فعاليت از سوي وزارت ارشاد هستند، اظهار داشت: طبق آيين نامه‌ي مصوب هيات وزيران كه در جلسه‌ي ‌٢٥/٢/٨٤ در دولت قبل به تصويب رسيد نحوه‌ي فعاليت خبرگزاري‌هاي غير دولتي در آن مشخص شد.

وي افزود: در ماده‌ي ‌١٤ آيين نامه‌ي مذكور آمده است: بايد يك نفر از مديران خبرگزاري‌هاي غير دولتي به عنوان نماينده‌ي آن‌ها به انتخاب تمامي‌مديران خبرگزاري‌ها در هيات نظارت، بر خبرگزاري‌هاي غير دولتي، حضور داشته باشد.

بر اين اساس با توجه به اين كه تاكنون ‌٩ خبرگزاري داراي مجوز رسمي‌هستند، در جلسه‌ي آتي قرار است نماينده خبرگزاري‌ها قبل از تشكيل جلسات هيات نظارت انتخاب شود.بنابراين، بر اساس نامه‌اي كه به تمام خبرگزاري‌هاي مالي غير دولتي ارسال شد از آنان خواسته شد در اين انتخابات شركت كنند كه تا پايان اين زمان سه خبرگزاري غيردولتي، كانديداتوري خود را اعلام كرده‌اند.

وي با اشاره به اين كه هر دو سال يك بار اين انتخابات تجديد مي‌شود، گفت: اگر بر تعداد خبرگزاري‌هاي مجوزدار افزوده شود، آن‌ها نيز بايد در اين انتخابات حضور داشته باشند .

مختار پور با بيان اين كه اهميت بسياري براي خبرگزاري‌ها قائل هستيم، يادآور شد: زماني كه در دولت سابق قرار بود هدايايي به روزنامه‌نگاران اهدا شود ولي به دلايلي اين كار به تاخير افتاد و بحث به دولت جديد كشيده شد و رييس جمهور نيز با اين امر موافقت كرد؛ تدبيري انديشيديم،خبرنگاران خبرگزاري‌ها را نيز به جمع روزنامه‌نگاران افزوده شوند كه خود گوياي اهميت و شان بالاي خبرگزاري‌ها، به ويژه خبرگزاري‌هاي غيردولتي است، بنابر اين اميدواريم فعال كردن هيات نظارت بر خبرگزاري‌ها‌ي غيردولتي، وحمايت‌هايي كه دولت از آنان مي‌كند در ارتقاي كيفي، رشد و توسعه‌ي آن‌ها موثر باشد.

وي در پايان تصريح كرد: تشكيل اين هيات به معناي منع و محدود كردن آن‌ها نيست، بلكه مي‌خواهد كمك موثري به ارتقاي كيفي و افزايش شان و منزلت آن‌ها بكند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین