کد خبر: ۳۵۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۵

صدور قبض های اشتباهی تلفن همراه رو به افزایش است

آفتاب‌‌نیوز : در دوره های اخیر صدور قبض های تلفن همراه میزان این اشتباهات به حدی است که بسیاری از دفاتر طی ساعات کار با موجی از مراجعان معترض روبه رو هستند که به دلیل فقدان امکانات در بسیاری از این مراکز عملا تصحیح این اشتباه وقت بسیاری را از مشترکان می گیرد.

همچنین با توجه به اینکه تصحیح این اشتباهات عملا تنها از سوی دفاتر دولتی خدمات تلفن همراه صورت می گیرد دسترسی بسیاری از این مشترکان به این دفاتر معدود دشوار است و عملا در برخی مواقع به بروز برخی برخوردها نیز منجر شده است.

یکی از مشترکان که روز گذشته به مرکز تلفن همراه شهید قندی ( کرج) مراجعه کرده بود در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در حدود شش دوره است که روی قبض تلفن همراه من مبلغی را که پرداخت کرده ام اضافه می کنند و با نوشتن هشدار قطع روی قبض مجبورم بلافاصله به این مراکز مراجعه کنم که معمولا در هر دوره دو ساعت از وقتم در صف تصحیح اشتباهات مخابرات تلف می شود.

این مشترک اضافه کرد: آخرین بار و بعد از اعتراض به من گفتند که باید از بانک استعلام پرداخت به حساب را بیاورم این در حالی است که من فیش مهر شده بانک را به آنها تحویل داده ام اما این را نمی پذیرند.

یک مشترک دیگر نیز ضمن انتقاد از این ناهماهنگی در صدور هزینه تلفن همراه گفت: ظاهرا مشکلات ناهماهنگی میان بانک و مخابرات را مشترکان باید بدهند چون هر بار که به این مرکز مراجعه می کنم می گویند مبلغ دوره قبلی به حساب مخابرات واریز نشده و عملا مرا در یک چرخه اداری معیوب قرار می دهند.

وی اضافه کرد: در هر دوره با وجود اینکه من حتی از بانک هم استعلام می گیرم و آن را ضمیمه قبض های پرداخت شده می کنم و متصدی هم یک قبض جدید صادر می کند مخابرات تلفن مرا به دلیل بدهی قطع می کند که مجبورم باز به این مراکز مراجعه کنم.

این مشترک همچنین خاطر نشان می کند: به همه اینها اضافه کنید مشکلات روانی که چنین اشتباهاتی برای جمع زیادی از مردم به وجود می آورد.

بسیاری از این مشترکان به دلیل مشکلات اداری و زمانی که چنین اشتباهاتی برای آنان به وجود می آورداز پیگیری های بعدی آن خودداری می کنند اما برخی نیز از عدم پیگیری این مشکلات توسط مقامات شرکت ارتباطات سیار خبر می دهند.

به گفته خانمی که به یکی از این مراکز مراجعه کرده با وجود چند بار تماس با شماره ای که روی در و دیوار این مراکز نوشته شده و از مشترکان می خواهد هر گونه شکایتی را اطلاع دهد، تاکنون هیچ گشایشی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی می افزاید: برای این موضوع حتی بارها با صدا و سیما تماس گرفتیم تا حداقل یک بار از این وضعیت گزارشی تهیه کنند اما هیچ گاه پاسخی به این درخواست ما ندادند.

وی در عین حال از مقامات مخابرات این پرسش را مطرح کرد: چرا ما باید تاوان اشتباهات سیستم شما را بپردازیم، این چه سیستمی است که با وجود آنکه متصدی مربوطه چند بار تاکنون یک مبلغ اشتباه را از قبض من حذف کرده باز در دوره جدید این مبلغ در قبض درج می شود؟ آیا مقامات مخابرات انتظار دارند که من دوباره این مبلغ را پرداخت کنم؟

در همین حال بسیاری از مشترکان از برخورد کارمندان دفاتر دولتی خدمات تلفن همراه ابراز نارضایتی می کنند. به گفته آنان در حالی که حداقل تعداد دفاتر خصوصی تلفن همراه به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده چرا مسایل مربوط به اشتباهات مخابرات نباید از سوی این مراکز پیگیری شود تا کمتر وقت مشترکان تلف گردد.

به گفته مراجعه کنندگان در بسیاری اوقات سیستم های کامپیوتری در دفاتر دولتی قطع است و یا امکانات ساده ای مانند کپی نیز در آن وجود ندارد و به این منظور عملا یک مشترک باید برای حل یک کار ساده بارها به این مراکز مراجعه کند.

در همین حال بسیاری از آنان این پرسش را مطرح می کنند که چگونه بانکها موضوع پرداخت قبوض از طریق اینترنت را به عنوان یک سرویس جدید و آنلاین معرفی می کنند در حالی که هنوز از انجام یک عملیات ساده و دستی عاجزند.

یکی از متصدیان یک دفتر دولتی تلفن همراه بدون ذکر نامش در پاسخ به خبرنگار ما درباره دلایل تکرار این اشتباهات گفت: متاسفانه برخی از مشترکان قبض های خود را از طریق بانک هایی به غیر از بانک ملی پرداخت می کنند که این کار باعث طولانی تر شدن زمان وصول می شود و تا زمانی که مخابرات وصولی یک بدهی را دریافت نکند مجبور است آن را در قبض بعدی اعمال کند.

وی به مشترکان توصیه کرد که قبوض تلفن همراه خود را حتما توسط شعب بانک ملی پرداخت کنند و افزود: در هر دوره به علت این اشتباهات حجم مراجعات بسیار افزایش می یابد و امکانات و نیروهای موجود در این مراکز برای حل سریع چنین مشکلاتی کافی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین