کد خبر: ۳۵۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۹

در جلسه امشب دولت و مجلس فقط اکثریت حضور دارد

آفتاب‌‌نیوز : «حسین آفریده» نماینده شیروان طی تذکر آیین نامه ای تصریح کرد: تصمیمات دولت و مجلس اثر مستقبم در زندگی مردم دارد و این حداقل حق اقلیت است که بتواند دیدگاه خود را در مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی بیان کند.
وی با اشاره به جلسه امشب دولت و مجلس اظهار داشت:‌ در جلسه امشب براساس تصمیم هیأت رئیسه قرار است 6 کمیسیون صحبت کنند که تمامی 6 کمیسیون در اختیار اکثریت است و حداقل خواست اقلیت این است که همچون ادوار گذشته بتواند در جلسه مشترک دولت و مجلس حضور پیدا کند و اظهارنظر نمایند.
آفریده تأکید کرد: امیدوارم این فرصت جناح اقلیت در مجلس هفتم داده شود زیرا به هر حال ما هم منتخب بخشی از ملت هستیم.
نماینده شیروان افزود:‌ برخی رسانه ها نوشتند روس بودجه مورد توافق مجلس و دولت قرار گرفت اما وقتی از دوستان پرسیدم گفتند در جریان نیستند.
حداد عادل در پاسخ به تذکر برای اطلاع همه نمایندگان از چگونگی تعیین نمایندگان و کمیسیون ها در جلسه با هیأت دولت تصریح کرد: مواقعی که جلسه مشترک با دولت داریم فرصت برای اعطای زمان سخنرانی به نمایندگان محدود است و ما به تناسب موضوع گاهی اعطای زمان را فراکسیون و گاهی کمیسیونی می کنیم.
وی افزود: نوبت قبل محور فراکسیون ها بود. این نوبت چون بودجه مطرح است به جای اینکه مبنای وقت دادن را فراکسیون ها قرار دهیم به کمیسیون زمان داده ایم که چند نفر از رؤسای کمیسیون معرفی شدند و تعمدی نیست که جناحی از مجلس از فرصت سخنگویی محروم شوند.
حداد خاطرنشان کرد:‌ تلاش ما این است دیدگاه ها مطرح شود و شما می توانید دیدگاه های خود را به دوستان خود منتقل کنید تا دیدگاه های شما هم در جلسه مطرح شود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین