کد خبر: ۳۵۱۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

بازار شب عیدی مسکن+ جدول

بازار مسکن تهران در روزهای نزدیک به عید نوروز هنوز کساد است و مشاوران املاک در حسرت دیدن مشتری چشم به در دوخته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در روزهایی که بنگاه‌های مسکن شهر تهران به‌طور متوسط 1.5 مشتری در ماه به خود می‌بینند، قیمت‌ها هنوز در ثبات 2.5 ساله به سر می‌برد و با توجه به نرخ 11.8 درصدی تورم، قیمت مسکن دارای شیب نزولی است که کارشناسان علت این مساله را عدم ورود متقاضیان مصرفی به بازار عنوان می‌کنند و می‌گویند مسکن هنوز دچار بی‌تعادلی در عرضه و تقاضاست و توان مردم به قیمت‌ها نمی‌رسد.

در این شرایط به نظر می‌رسد قیمت مسکن تا شش ماهه ابتدایی سال آینده نیز ثابت بماند و برخی کارشناسان معتقدند نیمه‌ی دوم سال 95 مسکن مقداری رونق به خود خواهد دید. با این حال برخی دیگر مدت زمان تحرک در بخش مسکن را بیش از یک سال آینده عنوان می‌کنند.

جدول زیر جدیدترین قیمت برخی واحدهای مسکونی در نقاط مختلف پایتخت را نشان می‌دهد: (قیمت‌ها به تومان است)

محلهمتراژقیمت
مهرآباد جنوبی50 متر120 میلیون
پونک56 متر250 میلیون
جنت‌آباد61 متر210 میلیون
سعادت آباد73 متر411 میلیون
جمالزاده74 متر250 میلیون
جمهوری45 متر125 میلیون
شهران78 متر230 میلیون
استاد معین46 متر110 میلیون
یوسف آباد84 متر540 میلیون
تهرانپارس53 متر160 میلیون
نارمک96 متر624 میلیون
پیروزی48 متر147 میلیون
دولت97 متر823 میلیون
سبلان44 متر94 میلیون
زعفرانیه150 متریک میلیارد و 320 میلیون

یک کارشناس مسکن گفت: کسانی که طی سه سال اخیر مقاومت کردند و ملک خود را نفروختند سرانجام ناچارند به دلیل بدهی‌ها و تسهیلاتی که گرفته‌اند در سال آینده املاک خود را زیر قیمت بفروشند، لذا احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد.

احمدرضا سرحدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در کوتاه مدت اتفاق خاصی در بخش مسکن نمی‌افتد اما از نیمه دوم سال 1395 اولین جرقه‌ها و آثار رونق در بخش مسکن دیده خواهد شد. با این حال نه تنها شاهد گرانی ملک نخواهیم بود بلکه هم‌چنان قیمت مسکن در شیب نزولی می‌ماند. دلیل آن هم عرضه مازاد بر تقاضاست.

وی افزود: رکود بخش مسکن سه ساله شده و هرچه جلوتر می‌رویم عمیق‌تر می‌شود. علت این مساله نیز بخشی مربوط به گذشته و بخش دیگر به زمان حال برمی‌گردد. در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 شاهد رشد سرسام‌آور قیمت مسکن بودیم که باعث شد افراد نیازمند مسکن به دلیل عدم توانایی خرید، از بازار خارج شوند.

سرحدی با بیان این‌که هم‌اکنون با بی‌تعادلی در عرضه و تقاضا در بخش مسکن مواجهیم، تصریح کرد: امضای برجام امیدهایی را در اقتصاد کشور ایجاد کرده که در انتخابات هم آثار خود را نشان می‌دهد. اگر پیش‌بینی دولت و کارشناسان مبنی بر این‌که در آینده بازارهای ایران به روی سرمایه‌گذاری خارجی باز می‌شود، می‌توان امیدوار بود که تولید و اشتغال رونق بگیرد و بدین ترتیب قدرت خرید نیازمندان مسکن بالا برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین