کد خبر: ۳۵۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۹:۴۰

بکارگیری 7600 معلم وظيفه در سال آينده تحصیلی

آفتاب‌‌نیوز : سردار بهمن كارگر در مورد چگونگي و نحوه اعزام سربازان معلم افزود: در راستاي 147 قانون اساسي و ماده 3 آيين‌نامه اجرايي قانون معلمان، پزشكان و پيراپزشكان وظيفه، استفاده از خدمت كاركنان وظيفه در دستگاه دولتي در حدي كه به آمادگي رزمي نيروهاي مسلح آسيب وارد نشود، مقرر شده است.

وي تصريح كرد: بر اساس همين اصل با توجه به آماري كه هر سال توسط ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام مي‌شود، تعدادي از مشمولان كه در مقاطع ديپلم، فوق‌ديپلم و بالاتر هستند دوران خدمت خود را به عنوان معلم، جذب آموزش و پرورش شده و به عنوان سرباز معلم در مناطقي كه آموزش و پرورش براي آنان تعيين مي‌كند، مشغول به خدمت مي‌شوند.

سردار كارگر افزود: اين افراد پس از پايان مدت تعهد خدمتي براي دريافت كارت پايان خدمت خود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مراجعه مي‌كنند.

معاون وظيفه عمومي ناجا ضمن اعلام اين كه از مهر ماه سال 69 بكارگيري سرباز معلم در كشور آغاز شده است، گفت: مشمولان طبق اطلاعيه‌اي كه آموزش و پرورش در سه ماهه آخر هر سال در سراسر كشور منتشر مي‌كند، به آموزش و پرورش مراجعه كرده و پس از ثبت‌نام و طي مراحل گزينش در صورت قبولي، اسامي آنان تا خرداد ماه سال بعد از طريق آموزش و پرورش به معاونت وظيفه عمومي اعلام مي‌شود تا نسبت به اعزام آنان براي آموزش به عنوان معلمان وظيفه اقدامات لازم انجام شود.

سردار كارگر با اشاره به اين كه اين مشمولان بايد دوره آموزش قانوني را سپري كنند خاطرنشان كرد: مشمولاني كه پس از طي مراحل گزينش به هر دليلي نتوانند جذب آموزش و پرورش شوند اين مدت براي آنان غيبت محسوب نمي‌شود.

وي با اشاره به اين كه ناجا در نوع و محل بكارگيري اين مشمولان دخالتي ندارد، اظهار داشت: نوع و محل بكارگيري گزينش افراد توسط آموزش و پرورش انجام مي‌شود و در اين موارد ما هيچ گونه دخالتي نداريم، آنان نيز بر اساس تقسيم‌بندي و سهميه‌اي كه قبلا براي هر استان تعيين شده، اقدام مي‌كنند. 

كارگر آمار نهايي سهميه معلمان وظيفه كه از سوي ستاد كل نيروهاي مسلح در سال 1385 اعلام شده است، را 7 هزار و 600 نفر عنوان كرد و گفت: از اين تعداد 4 هزار و 400 ديپلم و 3 هزار و 200 نفر بالاتر از ديپلم شامل فوق‌ديپلم، ليسانس و فوق‌ليسانس خواهند بود.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین