کد خبر: ۳۵۲۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

اقدام عجیب ترامپ در آستانه «سه شنبه بزرگ»

رنگین پوستان و آرای آنها در آمریکا نقشی مهم در تعیین فرد پیروز در انتخابات دارد اما با این حال «دونالد ترامپ» در آخرین سخنرانی خود دستور اخراج این افراد از جلسه را داد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از یو اس ای تودی، سه شنبه بزرگ که روز سرنوشت سازی برای انتخابات مقدماتی آمریکاست فرا رسیده و در همین رابطه شب گذشته نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه آخرین سخنرانی های خود را برگزار کردند.

به گزارش مهر، در همین رابطه دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری یک روز مانده به سه شنبۀ بزرگ در جریان سخنرانی خود در شهر رادفورد دستور داد معترضان رنگین پوست را از سالن بیرون کنند. بیشتر این معترضان از اعضای جنبش موسوم به «زندگی سیاهپوستان هم مهم است» بودند.

دونالد ترامپ که سخنان وی در مورد احداث دیوار در مرز مکزیک و اخراج مسلمانان از این کشور واکنش های زیادی داشته است، در این سخنرانی خطاب به این معترضان گفت: «هی شما واقعا چه فکر می کنید؟ ما همه با هم هستیم و باور کنید یا نه، ما دوباره این کشور را متحد خواهیم کرد. الان آمریکا متحد نیست ما اتحاد را دوباره به این کشور برمی گردانیم.»

این در حالی است که به تازگی نیز موضع گیری پرابهام وی در مورد اعلام حمایت دیوید لوک، رهبر سابق گروه موسوم به «کوکلوکس کلان» و همچنین نقل قولی از بنیتو موسولینی، رهبر فاشیست های ایتالیا در صفحات اجتماعی دست به دست می شود.

علاوه بر این موضوع، گردهمایی حامیان ترامپ در ویرجینیا به صحنه اعتراضات حامیان حقوق سیاهپوستان تبدیل شد و مأموران امنیتی به سمت عکاس «تایم» حمله‌ور شدند و تلاش داشتند او را خفه کنند.

انتخابات مقدماتی و درون حزبی روز سه شنبه اول ماه مارس در ۱۲ ایالت برای جمهوریخواهان و ۱۱ ایالت برای دموکرات ها برگزار می شود. نتایج این انتخابات اگر چه به طور قطعی نامزد این احزاب را برای ریاست جمهوری مشخص نمی کند اما پیروز این انتخابات می تواند با اطمینان بیشتری در ایالت های باقیمانده رای جمع کند.

تا پیش از این چهار انتخابات مقدماتی و درون حزبی در ایالت های آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی برگزار شده است که در انتخابات آیووا، نوادا و کارولینای جنوبی هیلاری کلینتون پیروز شده و در ایالت های نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی نیز دونالد ترامپ از دیگر نامزدهای جمهوریخواهان پیشی گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین