کد خبر: ۳۵۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۷

تيم ملي در مجلس شوراي اسلامي بررسي شد

آفتاب‌‌نیوز : به گفته‌ي وي پوشش اخبار وضعيت تيم ملي از صدا و سيما را كامل ندانست و خواهان همكاري بيشتر رسانه‌ها در اين زمينه شد.
غلامرضا ميرزايي، نماينده‌ي بروجن نيز در صحبتي رفتن ايران به جام جهاني را يك افتخار دانست و بر لزوم بكارگيري برنامه‌هاي خوب براي تيم تاكيدكرد.
وي افزود: بايد ريشه‌يابي شود كه چطور تيم ملي ايران بعضا در برابر يك تيم قوي مي‌برد و در برابر يك تيم ضعيف مي‌بازد.
همچنين زماني، نماينده‌ي مردم ملاير در ادامه گفت: اگر با همين روند موجود درتيم به جام جهاني برويم نتيجه‌اي كه مردم مي‌خواهند عايدمان نمي‌شود. براي حفظ حيثيت و غرور ملي بايد سعي كنيم بهترين‌ها را براي تيم انتخاب كنيم.
وي برانكو ايوانكويچ را مربي ريسك‌ناپذير دانست و گفت: بايد از مربيان جوان در كنار وي استفاده شود. 50 درصد فوتبال ريسك است، ولي ايشان اهل ريسك نيست. همچنين بايد مسائل حاشيه‌اي تيم را كنار بزنيم.

ميرتاج‌الديني نماينده‌ي تبريز نيز اظهار كرد: راهيابي ايران به جام جهاني يك توفيق ملي است كه بايد از آن صيانت شود و بايد ورزش ما وسيله‌اي براي رساندن پيام اسلام و انقلاب در دنيا باشد. انتظار مي‌رود مجموعه تيم ملي و كادر اعزامي حامل پيام اسلام و انقلاب در جام جهاني باشند.

آرين‌منش، نماينده‌ي مشهد نيز حضور در جام جهاني را يك فرصت براي كشور ما دانست و گفت: بايد به اين وسيله برجستگي‌هاي فرهنگي و جاذبه‌هاي خود را به دنيا معرفي كنيم.
وي همچنين با انتقاد از عدم برگزاري ديدارهاي تداركاتي تيم ملي كشورمان با تيم‌هاي كشورهاي ديگر گفت: چطور باشگاهي مثل پرسپوليس كه از منابع دولتي استفاده مي‌كند از يك باشگاه اروپايي دعوت مي‌كند، ولي تيم ملي چنين مسابقات تداركاتي را ندارد.
حسن عباسي، نماينده‌ي محلات و دليجان در اين رابطه گفت: وظيفه‌ي ما به عنوان نماينده‌ي مجلس حمايت از تيم ملي است. بايد تيم خود را آماده‌ي بازي با تيم‌هاي قوي كنيم و از نظر رواني، مالي و . . . تيم را ياري كنيم.
وي برافراشته شدن پرچم ايران را در جام جهاني نشانه‌ي برافراشتن هويت اسلامي و ديني ايران دانست و گفت:‌همه‌ي ما علاقمنديم در خدمت تيم ملي باشيم، چراكه تيم ملي هويت سياسي، اقتصادي و فرهنگي ماست.

يوناتن بت‌كليا نماينده‌ي آشوري‌ها و كلداني‌ها در مجلس نيز با بيان اينكه تيم ملي ما بايد برنده برگردد، برد و باخت را براي كشور ما بااهميت دانست و گفت: برخي حركتهايي انجام مي‌دهند كه انتقاداتي نسبت به مربيان و بازيكنان ملي صورت مي‌گيرد. بهتر است از نظرات رسانه‌ها و نشريات استفاده كنيم و در جامعه جهاني از همه‌ي نشريات، روزنامه‌ها و رسانه‌ها براي پوشش اين اخبار دعوت كنيم.

پرويز سروري، نماينده‌ي تهران نيز حمايت از تيم ملي را تا جام جهاني ضروري دانست و گفت: يكي از وظايف فدراسيون ايجاد ستادي براي حمايت از تيم ملي است و بايد راهكارها در اين زمينه مشخص ارائه شود و حواشي را مدنظر قرار ندهيم.

وي افزود: هنوز در رسانه‌ها آنارشيسم خبري و واگرايي خبري را مي‌بينيم. برخي تيم‌هاي ملي كشورهايي كه از مسابقات جام جهاني جا مانده‌اند، تيم‌هاي مقتدري هستند كه براي مسابقات تداركاتي مي‌توان از آنها استفاده كرد.
قاسم‌زاده، نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس در سخناني گفت: برد و باخت تيم ملي براي ما مهم است، اگر باختي باشد تحمل آن سخت است.
وي اعتقادات و گسترش باورهاي ديني را در بين بازيكنان، بزرگترين ابزار حمايتي در ميدان بازي دانست و گفت: هنوز اين فضا بر بازيكنان ما حاكم نيست؛ در صورتي كه وقتي بازيكنان بر اساس مباني ديني و عبادي آرامش داشته باشند مي‌توانند موفق باشند.


محمد دادكان رييس فدراسيون فوتبال د رادامه اين جلسه و پس از شنيدن نظرات و انتقادات نمايندگان عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: از حسن نيت نمايندگان درخصوص دغدغه‌هاي ورزشي خصوصا فوتبال متشكرم و اميدوارم زمينه‌اي فراهم شود كه تعامل بيشتري بين كميسيون فرهنگي و فدراسيون فوتبال ايجاد شود.

وي افزود: درخصوص انتقادات مطرح شده نسبت به عملكرد تيم ملي با احترام كامل براي منتقدين معتقدم تيم ملي همياري و همفكري كاملي درخصوص برنامه‌هاي اجرايي خود داشته است و با توجه به شرايط نيز نتايج قابل قبولي كسب كرده است.
دادكان هم‌چنين درخصوص انتقاد برخي از نمايندگان براي عدم تقسيم سهميه‌هاي جام جهاني بين رسانه‌هاي گروهي گفت: ما براي منتقدترين رسانه‌هايي كه عليه فدراسيون فوتبال نيز مطلب نوشته بودند، تخصيص داده‌ايم. فدراسيون 38 سهميه‌ي آي دي كارت خبرنگاري براي جام جهاني داشته است كه به طور عادلانه بين خبرنگاران توزيع شده است.

وي افزود: تيم فوتبال ايران سه بازي برابر مكزيك، پرتغال و آنگولا خواهد داشت. با توجه به ظرفيت استاديوم‌ها 8 درصد از تماشاگران اين مسابقه به تيم ايران تعلق گرفته است كه ما در مجموع 3500 بليط براي هر بازي ايران در جام جهاني خواهيم داشت كه در اين راستا بليط‌ها نيز با برنامه‌ريزي دقيق در بين هواداران ايراني توزيع خواهد شد.

وي هم‌چنين با دفاع از گروه تورهاي ورزشي براي اعزام طرفداران فوتبال به آلمان گفت: فدراسيون در ارديبهشت ماه 83 با پيشنهاد 13 تور ورزشي برنامه‌ي اعزام طرفداران ايراني به آلمان را به اين گروه واگذار كرد و فدراسيون در جريان كليه‌ي برنامه‌هاي اجرايي اين تور قرار دارد.

دادكان تاكيد كرد: 950 هزار تومان از 4 ميليون و 100 هزار تومان دريافتي از علاقه‌مندان اعزام به آلمان به فدراسيون تعلق مي‌گيرد كه اين نيز بابت هزينه‌هاي بليط و ويزا مي‌باشد. فدراسيون حق دارد كه با توجه به مصوبه‌ي فيفا گروهي را در ايران براي اعزام طرفداران فوتبال به آلمان مشخص و با آنها همكاري كند.

وي با بيان اين‌كه بليط‌هاي جام جهاني در قيمت‌هاي 100، 65، 45 و 35 يورويي تهيه شده است، اظهار داشت: بليط‌ها با نام اشخاص صادر مي‌شود و در اوايل سال آينده به فدراسيون فوتبال تحويل خواهد شد تا در بين علاقه‌مندان توزيع شود.


رييس فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: 2000 بليط از 3500 بليط در اختيار گروه تورهاي ورزشي قرار مي‌گيرد و 1500 بليط باقي مانده از طريق فدراسيون فوتبال به سازمان تربيت بدني، فدراسيون‌هاي ورزشي، هيات‌هاي فوتبال و ساير علاقه‌مندان تعلق خواهد گرفت.

دادكان گفت: فدراسيون فوتبال 3 سال است كه براي خودش كار مي‌كند. فوتبال، واليبال، كشتي و هندبال نيست. هفته‌اي 200 مسابقه برگزار كردن با تمام مشكلات كار بسيار پيچيده‌اي است. از اين‌كه براي اولين بار در طول چند سال اخير شنيديم كه نمايندگاني خواستار اظهارنظر رسمي براي كمك به فوتبال كشور شده‌اند بسيار خوشحاليم.

وي هم‌چنين در پاسخ به انتقادات فيروزآبادي عضو كميسيون فرهنگي مجلس كه با اطلاعات كامل نسبت به شرايط فوتبال پيشنهاداتي را مطرح كرد، خاطرنشان كرد: من لياقت ندارم جاي شما بنشينم اما پس از جام جهاني شما مي‌توانيد با اطلاعات كاملي كه داريد جانشين من باشيد. امروز حاشيه‌هاي تيم ملي به حداقل رسيده است و هدف فدراسيون نيز سلامت كامل در برنامه‌ريزي و اجرا مي‌باشد.

دادكان در پاسخ به انتقاد نماينده‌اي درخصوص عدم برگزاري ديدارهاي تداركاتي قوي براي تيم ملي گفت: ما درخواست‌هايي براي برخي از كشورها مطرح كرده‌ايم. اسپانيا از ما خواسته است تا 15 روز پيش از شروع جام جهاني در فرانسه با اين تيم ديداري را داشته باشيم. دعوت‌نامه‌اي را نيز چند روز پيش براي تركيه ارسال كرديم تا با توجه به قرعه‌كشي جام ملت‌ها احتمالا با اين تيم در سوم اسفندماه ديداري داشته باشيم.

رييس فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: توقع ما از كميسيون فرهنگي اين است كه در كنار ما باشد. ما از شما خواسته‌ايم كه ما را بپذيريد تا دغدغه‌ها و مشكلات ما را بشنويد. در اين موقعيت شما كمك شاياني مي‌توانيد به فوتبال داشته باشيد.

دادكان تاكيد كرد: براي من به عنوان رييس فدراسيون فوتبال، عزت و افتخار ملي بالاتر از هر چيزي است. حاضرم همه چيز را بدهم تا كشورم سربلند باشد. وظيفه‌ي تيم ملي جانفشاني براي افتخارآفريني است. در فوتبال برد و باخت وجود دارد اما بايد بپذيريم كه يك روي ديگر سكه ناكامي است.

وي افزود: معتقدم تيم ملي در جام جهاني بايد از حيثيت كشورمان دفاع كند و بازي‌هاي قابل قبولي را انجام دهد. گروهي در فدراسيون فوتبال وجود داشته است كه بازي‌هاي مقدماتي را آناليز مي‌كردند و در اختيار كادر فني قرار مي‌دادند. قطعا در مسابقات جام جهاني نيز اين گروه كمك شاياني به موفقيت فوتبال ايران خواهد كرد.

دادكان در پاسخ به سوال نماينده‌اي مبني بر اين‌كه كادر فني تيم ملي ريسك‌پذيري لازم را براي مسابقات ندارد، خاطرنشان كرد: شايد برانكو به گفته‌ي شما ريسك‌پذير براي مسابقات بزرگ و يا استفاده از بازيكنان كم‌تجربه را نداشته باشد؛ اما بايد بپذيريم كه اين مربي در شرايط كاملا تاريكي تيم ملي را با افتخار به جام جهاني برد. هدف ما نيز در نهايت انجام يك برنامه‌ريزي دقيق براي مسابقات جام جهاني است. سعي مي‌كنيم نهايت افتخارآفريني را در جام جهاني داشته باشيم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین