کد خبر: ۳۵۳۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

سیدعلی خمینی: پیروزی‌ها سرخوش و شکست‌ها مأيوسمان نکند

سیدعلی خمینی گفت: با وجود مشکلاتی که در کردستان، شمال و جنوب کشور داشتیم به خاطر حضور مردم، فکر و ذکر انقلابی و تدبیر امام همه مشکلات حل شد. سپاه انقلاب و کشور را حفظ کرد و در آینده نیز اگر در جایگاه خودش بماند تا قیام مهدی (عج) کشور را حفظ خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلى خمينى با تأکید بر اینکه هر اتفاقی برای انسان می‌افتد از قبل در دایره علم خداوند وجود داشته است، گفت: گروه‌هایی که پیروز شدند سرخوش و گروه‌هایی که شکست خوردند مأيوس نشوند.

یادگار امام راحل در جمع فرماندهان ادوار مختلف و بازنشستگان سپاه حفاظت جماران گفت: نکته مشترک دیدارهایی که پیش از این من با پاسداران بیت امام داشته‌ام این است که همه آنها می‌گفتند که دوره حضور ما در جماران بهترین و شیرین‌ترین دوره زندگیمان بوده است. این امر بدون شک ناشی از انفاس قدسی امام بود. 

یادگار امام با اشاره به عظمت شخصيت و بزرگى انقلاب امام خمینی یادآور شد: وقتی شرایط ایران در پیش از انقلاب و انقلاب‌های امروز منطقه را نگاه می‌کنیم به عظمت کار یک مرد الهى 80 ساله پى مى‌بريم؛ مردى كه در تغییر یک حکومت 2500 ساله که ادعای تسلط بر تمام ارکان زندگی مردم را داشت و برپایی و حفظ یک حکومت دیگر نقشى تاريخى ايفا كرد.

انقلاب ايران با كمترين هزينه به دست آمد

وی با تأکید بر اینکه انقلاب حتما هزینه دارد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به این وسعت با کمترین هزینه‌ها شکل گرفت. اثبات این مطلب خیلی راحت است. کافی است ما کشورهای منطقه مثل مصر، تونس، ليبى و... را نگاه کنیم. انقلاب در اين كشورها موفقیت نسبی پیدا کرد و اتفاقا غربی‌ها نیز از آنها حمایت کردند. 

سیدعلی خمینی ادامه داد: نمونه دیگر کشور عراق است که در ظاهر همه‌چیز مرتب بود. آمریکا صدام را برداشت اما در چشم بر هم زدنی گروهی به نام داعش نصف این کشور را گرفتند.

دو اقدام استراتژيك امام براى حفظ انقلاب

وی در مورد دلیل اینکه چرا سرنوشت انقلاب اسلامی ایران مثل کشورهای دیگر نشد، گفت: غیر از روح قدسی، محبت، کاریزما و شخصیت بی نظیر امام، دو کار بزرگ را امام انجام داد که در نگاه تحلیلی کارهای بسیار مهمی بود که شاید اگر انجام نمی گرفت جمهوری اسلامی نیز به سرنوشت دیگر کشورها دچار می‌شد.

یادگار امام تصریح کرد: اولین کار، عدم انحلال ارتش بود. افرادی معتقد به منحل شدن ارتش شاهنشاهی بودند. ولی امام این کار را نکرد.

وی افزود: آمریکایی ها وقتی وقایع عراق را تحلیل می کنند می گویند که ما ارتش را منحل کردیم و نیروهای آن به راحتی جذب گروه های تروریستی شدند. طبیعی است عنصرى که تجربه جنگ دارد باید جایی رود که اسلحه دست بگیرد. 

به گزارش آستان، سیدعلی خمینی، کار دوم را تأسیس سپاه دانست و اظهار کرد: امام سپاه را تأسیس کرد تا به وسیله یک سری نیروی جان بر کف و مخلص حفاظت از كيان انقلاب انجام شود.

وى با اشاره به جذب نيروهاى مردمى در سپاه افزود: چشم انداز کسانی که جذب سپاه شدند شهادت بود و به عنوان کاری که حقوق بگیرند و بازنشسته شوند به آن نگاه نمی کردند.

مام راحل با اشاره به این جمله امام که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور نبود»، گفت: نیروهای سپاه کارهایی را انجام دادند که هیچ‌کس انجام نمی‌داد و نشدنی بود.

اگر سپاه در جاى خودش بماند تا قيام حضرت مهدى انقلاب را حفظ خواهد كرد

عضو بیت مکرم امام با تأکید بر اینکه این 2 اقدام امام باعث مستحکم شدن ما از حیث داخلی شد، گفت: با وجود مشکلاتی که ما در کردستان، شمال و جنوب کشور داشتیم به خاطر حضور مردم، فکر و ذکر انقلابی و تدبیر امام همه مشکلات حل شد. سپاه انقلاب و کشور را حفظ کرد و در آینده نیز اگر در جایگاه خودش بماند تا قیام مهدی (عج) کشور را حفظ خواهد کرد.

گروه‌هاى سياسى روزهايى اقبال و روزهايى ادبار دارند

وی در بخش ديگرى از سخنانش با اشاره به شرايط پس از انتخابات گفت: ما در زندگی شخصی و اجتماعی، روزهایی شکست و روزهایی پیروزی داریم. گروه های سیاسی نیز روزهایی اقبال و روزهایی ادبار دارند. چه در عرصه شخصی و چه در عرصه های سیاسی و اجتماعی پيروزى ها و شكست ها وجود دارد.

سیدعلی خمینی با اشاره به توصيه اسلام به انسانها تصریح کرد: در سوره حدید آمده است که همه در پیشگاه خداوند هستید و هر اتفاقی که برای شما می افتد از قبل در دایره علم خداوند وجود دارد. کلید مواجهه انسان با پیروزی ها و شکست ها این آیه است كه مى فرمايد: لكيلا تأسوا على مافاتكم و لا تفرحوا بما آتاكم.

وی ادامه داد: اگر انسان این طور نگاه کند از شکست مأيوس و از پیروزی سرخوش نمی شود.

زندگى امام در برهه‌هاى مختلف زندگى تغييرى نداشت

وی تأکید کرد: ما بارزترین این نکات را در زندگی امام می‌بینیم. زندگی امام چه در قم، چه در دوره‌ای که تبعید شدند و چه در دوره ای که با آن عظمت به ایران آمدند، هیچ تغییری نداشت. 

یادگار امام با انتقاد از اینکه 15 سال تبعید امام خمینی (س) و اتفاقاتی که در طول این دوران بر امام، خانواده امام و انقلابیون اصیل افتاد فراموش شده است، اظهار کرد: همه کسانی که در محضر امام بودند قسم می خورند که چه در قم، چه در فرانسه و چه در جماران تغییری در روش، روحیات و زندگی امام ندیدیم.

وی گفت: امام در سال 42 به شاه می گوید که کاری نکن بگویم از کشور بیرونت کنند. همین امام در سال 57 می گوید من دولت تعیین می کنم. ما همه باید همین را چه در زندگی شخصی و چه در گروه های سیاسی مورد نظر داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، در این دیدار تمام فرماندهان سپاه حفاظت جماران و حرم مطهر امام خمینی (س) از گذشته تاکنون حضور داشتند.

از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به گرفتن عکس‌های خانوادگی پاسداران و خانواده‌های آنها با یادگار امام اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین