کد خبر: ۳۵۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

پیام تسلیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به مناسبت درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی

در پی درگذشت آیت الله عباس واعظ طبسی، آیت الله هاشمی رفسنجانی که دو روز قبل به عیادت ایشان در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد رفته بود، در پیام تسلیتی اوج ناراحتی خویش را ابراز نمود.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پیامی همسنگر سال های مبارزه، همکار سال های پس از پیروزی انقلاب، همدل خویش در مجلس خبرگان رهبری و همراه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت:
 
«انالله و انااليه راجعون»
درگذشت دوست صدیق، برادر، همسنگر سال‌های مبارزه و همکار عزیز آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان، عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث تأسف و تألم خاطر گردید.

شخصیت بزرگواری که در دامان پدر شریفشان، حاج شیخ غلامرضا واعظ طبسی، از وعاظ و خطبای زمان، پرورش یافت و علاوه بر تحصیل علوم دینی از محضر بزرگان حوزه‌ های علمیه ، از نخستین روزهای شروع نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) در صف اول و همیشه هسته‌ی مرکزی فعالیت‌های انقلابی در مشهد مقدس بود و با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مؤثرترین شخصیت‌ها برای تثبیت نظام، به ویژه در منطقه‌ی شرق کشور بود. حکم امام به ایشان برای اداره‌ی آستان قدس رضوی، مدیریت حوزه علمیه بزرگ مشهد مقدس و تداوم آن در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، نشان از مدیریت پویا و کارآمدشان داشت که طرح عظیم توسعه‌ی حرم رضوی و حفظ و توسعه موقوفات آستان قدس رضوی از ماندگارترین کارهای مدیریتی‌شان است.

اینجانب با تسلیت این مصیبت به رهبر بزرگوار انقلاب، مردم سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی حوزه‌های علمیه، مخصوصا حوزه علمیه مشهد، اعضای خانواده محترم ، همسر و فرزندان محترم شان و آرزوی علوّ درجات، همجواری با اولیاء و صلحای الهی را در جوار حضرت حق برایشان خواستارم. امیدوارم مسئولان آستان قدس رضوی، اهداف و طرح‌های ناتمام ایشان را برای ساخت و توسعه‌ی حرمی بی‌نظیر ادامه دهند که می‌تواند یکی از بزرگترین پروژه‌های ایرانی ـ اسلامی در جهان تشیّع ‌باشد.
 
اكبر هاشمي رفسنجاني
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
 
لازم به یادآوری است که آقای محمد هاشمی، برادر و رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نمایندگی از ایشان در مراسم تشییع پیکر تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان بزرگ (سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی) شرکت می نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین