کد خبر: ۳۵۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۰

فعالیت هسته ای ایران در رادیوهای بیگانه

آفتاب‌‌نیوز :  رادیو اسرائیل: در حالی که در تهران سخنگویان دولت جمهوری اسلامی و وزارت خارجه از موضعگیری علنی در بحران تازه سوریه و افشاگریهای علیه عبدالحلیم خدام بشار اسد خودداری کردند. رسانه های گروهی حکومت دینی ایران به حمایت یکجانبه از حاکمیت سوریه و شخص اسد ادامه دادند.
وزارت خارجه حکومت دینی ایران تایید کرد که یک مقام ارشد روسی بزودی به تهران می آید تا درباره پرونده اتمی جمهوری اسلامی و پیشنهاد هسته ای که روس ها به ایران ارائه کردند با سران جمهوری اسلامی گفت وگوهای مشروح تری انجام دهد.
- حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت خارجه تهران گفت طرح روسیه آن گونه که به ایران عرضه شده مدون نیست و در مذاکرات با روسها می خواهیم ببینیم طرحی که آنها در ذهنشان وجود دارد کدام است.
- شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که دولت باید به زودی تحقیقات پیرامون نطنز را آغاز کند.
- در تازه ترین تهدید از سوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل آصفی می گوید اسرائیلی ها در خانه شیشه ای نشسته اند و کسی که در خانه شیشه ای نشسته به دیگران سنگ پرتاب نمی کند.
- پس از آنکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشست سه ساعته با حضور احمدی نژاد برگزار کرد و از او خواست در مورد سخنان خود درباره اسراییل و یهودیان توضیح دهد، نمایندگانی که در آن نشست حضور داشتند گفتند احمدی نژاد اصرار می ورزد و معتقد است که اظهاراتش در مورد اسرائیل بازتاب مثبتی در دنیا داشته است.
رادیو فردا: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که ایران هنوز هیچ طرح مدونی از جانب روسیه دریافت نکرده است.
این در حالی است که مقامات روسیه تاکنون بارها گفته اند طرح کاملی برای خروج پرونده هسته ای ایران از بن بست بین المللی به ایران ارائه کرده اند.
رادیو بی. بی. سی: رادیو بی. بی. سی سه شنبه شب گفت: فرانسه، آلمان و بریتانیا در واکنش به تصمیم ایران درباره از سرگیری تحقیقات در زمینه غنی سازی اورانیوم و تولید سوخت اتمی را تصمیمی غیر سازنده دانست. یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه انگلیس که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد به نمایندگی از سه دولت اروپایی طرف مذاکره با ایران به رادیو بی بی سی گفت: این سه دولت پیشتر موضع خود را روشن کردند که هرگونه از سرگیری غنی سازی اورانیوم در تاسیسات نطنز یا هر یک از دیگر تاسیسات اتمی ایران وضعیتی را که بر سر فعالیت اتمی ایران پدید آمده بحرانی تر خواهد کرد. این سخنگو که نام وی ذکر نشد افزود: این سه دولت در انتظار توضیحات بیشتر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد هدف اصلی ایران از اتخاذ تصمیم تازه اش هستند.
رویتر: حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران آب سرد را به روی پیشنهاد روسیه ریخت. هدف از پیشنهاد روسیه کاستن از نگرانی های غرب از این است که مبادا ایران به اورانیوم بسیار غنی شده و مناسب برای ساخت بمب اتمی پیدا کند. آصفی گفت پیشنهاد سرمایه گذاری برای غنی سازی مشترک در روسیه تنها زمانی مورد قبول است که این کار علاوه بر تاسیسات غنی سازی در ایران صورت گیرد.
خبرگزاری ریانووستی: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: اگر در پیشنهاد اخیر روسیه غنی سازی اورانیوم فقط در خاک این کشور مد نظر باشد، ایران این پیشنهاد را رد خواهد کرد.
حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت خارجه پیشنهاد رئیس جمهوری در خصوص گفت و گوی اندشمندان ایرانی و اروپایی درباره حقوق بشر را عملیاتی و مفید توصیف کرد.
خبرگزاری فرانسه: وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد مرزبانان ایرانی که در بخش جنوب شرقی این کشور ربوده شده اند در پاکستان هستند. حمیدرضا آصفی اعلام کرد مطلع شده ایم که این افراد به پاکستان منتقل شده اند.
خبرگزاری آلمان: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: نخستین مذاکرات رسمی بین ایران و روسیه درباره پیشنهاد مسکو در خصوص غنی سازی اورانیوم در خاک روسیه هفتم ژانویه در تهران برگزار می شود. وی بار دیگر تاکید کرد این ابتکار روسیه تنها به عنوان یک طرح تکمیلی مورد بحث قرار می گیرد و نه یک طرحی نهایی.
شین هو: ایران طرح پیشنهاد روسیه را در زمینه غنی سازی اورانیوم غیر ملموس توصیف کرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین