کد خبر: ۳۵۳۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹

آلمان هم به تصمیم شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد

ساسون شبلی معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان از اقدام شورای همکاری خلیج فارس در گنجاندن حزب الله لبنان در فهرست سیاه به شدت انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ساسون شبلی معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز (جمعه) در نشست مطبوعاتی هفتگی دولت به خبرنگار ایرنا گفت: برلین هیچ علاقه ای به این گونه اقدامات که می تواند موجب تشدید اوضاع در لبنان شود، ندارد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر لبنان با یک سری بحران های سیاسی که بعضی از آن ها بعد داخلی دارند، مواجه است. بنابراین ما مخالف تحولاتی هستیم که می توانند تاثیر منفی بر ثبات این کشور داشته باشند.

شبلی افزود: در گذشته همیشه پای لبنان به دیگر بحران های منطقه کشیده شده است؛ ما امیدوار هستیم که اوضاع لبنان بیش از این تشدید نشود.

به گزارش ایرنا، معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان افزود: ما همان طور که برای حل بحران سوریه امید به کمک ایران و عربستان داریم به همان اندازه امیدوار هستیم که تنش بین این دو کشور ، موجب وخامت اوضاع در لبنان نشود.

شورای همکاری خلیج فارس، متشکل از عربستان سعودی، عمان، بحرین، کویت، قطر و امارت روز چهارشنبه حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی توصیف کردند.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنج شنبه، بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب الله لبنان را محکوم کرد.

مجلس اعلای اسلامی عراق و گروه های انقلابی 14 فوریه بحرین نیز این اقدام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را تقبیح کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین