کد خبر: ۳۵۳۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

مرعشی: با دستان بسته با رقيب كشتي گرفتيم و سه هيچ برديم

سيد حسين مرعشي، سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي، در ويژه برنامه شكرانه ائتلاف فراگير اصلاح‌طلبان و حاميان دولت استان كرمان با تحليل نتايج انتخابات اظهار كرد: اين انتخابات داراي پيام‌هاي روشني بود؛ نخستين پيام اين بود كه هيچ جناحي به هيچ قيمتي حذف شدني نيست.
آفتاب‌‌نیوز :
او افزود: رقيب ما به درستي يا نادرستي از همه امكاناتي كه در دسترس داشت براي حذف جناح ما استفاده كرد ولي با امكانات حداقلي كه ما داشتيم به لطف خداوند پيروز شديم. مرعشي بيان كرد: در تهران روز نخست كه جلسه بعد از ردصلاحيت‌ها بود فقط پنج نفر شناسايي كرديم يعني ما با ژنرال‌هاي آينده ولي با سربازان خيلي ساده و با بازوان بسته با رقيب كشتي گرفتيم و سه هيچ برديم.

جناحي كه ريشه دارد با هيچ شعار و تهمتي حذف شدني نيست

سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي گفت: اين نشان داد كه يك جناح را نمي‌توان حدف كرد، جناحي كه در انقلاب، نظام و مردم ريشه دارد با هيچ شعار و تهمتي حذف‌شدني نيست، اين جناح شخصيت‌هاي معتبري دارد به طوري كه همه ديدند يك پيام كوتاه ويديويي سيد محمد خاتمي در تهران چه كرد!

هاشمي كارگردان شوراي انقلاب از طرف امام (ره) بود

مرعشي تصريح كرد: همچنين همه شاهد هستند كه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از سال ١٣٨٨ تحت چه فشارهاي ناجوانمردانه‌اي قرار گرفت، در حالي كه آنچه وي گفت خطبه نماز جمعه‌اي بود كه آخرين نماز جمعه وي شد و در آن خطبه كه قابل پخش است او طرفين را به گفت‌وگو با يكديگر دعوت كرد و خواست زندانيان آزاد شوند و خسارت خسارت ديدگان جبران شود. وي افزود: اين خطبه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بسيار دقيق، كارساز و تعيين‌كننده بود كه نه تنها شنيده نشد بلكه وي به موضع سران فتنه برده شد، در صورتي كه او حساب شده مردم را قانع كرد و جمعيت را به خانه‌ها فرستاد اما در طول اين شش سال تهمتي نبود كه به هاشمي نزنند.

مرعشي بيان كرد: هاشمي در تمام سال‌هايي كه مرحوم آيت‌الله مشكيني، رييس مجلس خبرگان بود، نايب‌رييس اول خبرگان و اداره‌كننده آن مجلس بود.  در تببين خط امام در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، در فرماندهي جنگ، در پايان دادن به جنگ، در سازندگي و در تمامي صحنه‌ها جايگاه وي بالابود ولي وي احترام كرد، جمله آيت‌الله مهدوي كني بعد از رياست در خبرگان كه مستند است اين بود كه «رياست خبرگان را آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به من هديه كرد».

مردم هوشيار هستند

سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي گفت: اما برخي بار ديگر بعد از فوت آيت‌الله مهدوي‌كني همه امكانات را به كار بستند تا هاشمي رييس خبرگان نشود و امروز بايد گفت بعد از شش سال، آيا اين حجم راي براي پايان دادن به اين تخريب‌ها كفايت نمي‌كند؟ مرعشي تاكيد كرد: اين يكي از نكات مهم اين انتخابات بود كه نمي‌شود شخصيت‌هاي ريشه‌دار و انقلابي را با تهمت و حرف‌هاي سخيف از صحنه بيرون كرد، مردم هم هوشيار هستند.

شهادت مي‌دهم كه رحماني فضلي انتخابات را به شايستگي اداره كرد

اين عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان سپس با اشاره به اينكه اين انتخابات، انتخابات عجيبي بود، افزود: به پيشگاه ملت ايران بايد عرض ادب كرد، مردم مستحق خدمت صادقانه هستند و بايد قدر آنها را بدانيم، از اين‌رو وظيفه خود مي‌دانم از دولت و وزير كشور قدرداني كنم و هرچند ما در برخي عرصه‌ها منتقد سياست‌هاي داخلي بوديم ولي شهادت مي‌دهم كه رحماني فضلي انتخابات كشور را به شايستگي اداره كرد، ضمن اينكه استاندار و فرمانداران استان كرمان هم انتخابات خوب، سالم و آرامي را برگزار كردند.

٥٧درصد ائتلاف اصلاح‌طلبان و حاميان دولت راي آورده‌اند

مرعشي بيان كرد: بر اساس آخرين آمار، ١٢٤ نماينده از ٢١٨ نماينده مجلس دهم شوراي اسلامي، يعني ٥٧ درصد ائتلاف اصلاح‌طلبان و حاميان دولت راي آورده‌اند و ٧١ كرسي در اختيار اصولگرايان است، همچنين ٢٣ كرسي هم متعلق به نيروهاي مستقل است كه بايد بعدا موضع خود را مشخص كنند. از ٦٧ كرسي باقي مانده هم اصلاح‌طلبان مي‌توانند به راحتي ٤٠ كرسي را كسب كنند.  او ادامه داد: هرچند ٧١ كرسي اصولگرا هم يك طيف نبوده و از جبهه پايداري و... هستند اما اينكه در مجلس چطور عمل كنيم، تصميم گروهي اين است كه انتخاب به عهده منتخبان مردم در فراكسيون باشد. در استان‌ هم شش كرسي از آن اتئلاف اصلاح‌طلبان و يك كرسي براساس تقسيم كار مربوط به حزب اعتدال و توسعه است.

٧٠ درصد از كرسي‌ها را در استان‌ دارا هستيم

سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي يادآورشد: ٧٠ درصد از كرسي‌ها را در استان‌ دارا هستيم اما ضمن اينكه به كساني كه به خاطر دو يا يك كرسي كرمان نگران بودند حق مي‌دهم، بايد گفت ما در هيچ دوره‌اي در گذشته شاهد نبوده‌ايم كه ٧٠ درصد كرسي‌هاي استاني را داشته باشيم، درگذشته در بهترين حالت ٦٠ درصد كرسي‌ها را دارا بوده‌ايم.

اگر ما بخواهيم پيروز شويم جناح رقيب ما هم بايد باشد

وي گفت: در نخستين جلسه نااميدي غيرقابل وصفي در بين دوستان وجود داشت و مدام با اما و اگر دوستان مواجه مي‌شديم ولي همه همت كردند و سرمايه رفته‌اي را بازيافت كردند، بنابراين ضمن احترام به همه بايد توجه كرد اگر ما بخواهيم پيروز شويم جناح رقيب ما هم بايد باشد و حذف شدني نيست. چنين تصوري واقع‌بينانه نبوده و نيست.

 كساني كه پيروز شده‌اند نبايد مغرور شوند

مرعشي سپس با تاكيد بر اينكه كساني كه پيروز شده‌اند نبايد مغرور شوند، افزود: اگر نمايندگان به مردم پشت كنند و به آنها خدمت نكنند همين سرنوشت (يعني راي نياوردن نمايندگان دوره قبل) در انتظار آنها خواهد بود؛ غرور در پيروزي، آفت است. او با اشاره به اينكه در حوزه كرمان و راور و سيرجان هم نبايد نااميد شد، بيان كرد: يأس هم از آفت‌هاست، ضمن اينكه ما بايد با يك اعتدال برخورد و خودمان را براي خدمت بيشتر به مردم آماده كنيم. از نظر من هم كشور و هم استان در معرض برنامه‌هاي سازندگي خوبي مي‌تواند قرار گيرند چراكه شرايط براي يك جهش صنعتي در ايران و استان فراهم است.

مردم آينده نظام را رقم زدند

سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي ادامه داد: به عنوان برادر كوچك با همه ارادتي كه به دولت و نمايندگان منتخب مردم دارم با قاطعيت مي‌گويم كه اگر قرار باشد دوستان ما در مجلس كوچك‌ترين تعللي در خدمت به مردم كنند من نخستين كسي هستم كه جانب مردم را خواهم گرفت و حق را به مردم خواهم داد. مرعشي تصريح كرد: مردم اصل هستند، پس كوچك‌ترين وقت‌كشي و غفلت در اولويت‌ها، ما را چهار سال ديگر شرمنده مردم مي‌كند، همه هم‌پيمانان ما و نيروهاي سياسي ما كه پشت سر اين افراد جمع شدند هدف‌شان اين بود به مردم خدمت كنند از اين رو كوچك‌ترين غفلت را تحمل نخواهيم كرد زيرا مردم آينده نظام را رقم زده و در مقابل نفوذ خارجي‌ها و بيگانگان ايستادگي مي‌كنند.

اگر مردم نباشند همه اتفاقات بد خواهد افتاد

وي يادآورشد: كساني كه فهرستي را فهرست خارجي‌ها مي‌خواندند توجه نداشتند كه خودشان آب به آسياب دشمن مي‌ريختند چون اگر مردم نباشند همه اتفاقات بد خواهد افتاد. اين عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با بيان اينكه اميدوارم موج خوبي از سازندگي، عمران و توسعه با همكاري نمايندگان منتخب جديد در استان آغاز شود، گفت: كانديداهاي جريان اصلاح‌طلب در كرمان و راور يعني دكتر سالاري و نوذري هم توجه كنند كه اعتماد وسيع مردم در دوره كوتاه نويد خوبي از موفقيت بود البته ما بايد در حوزه كرمان و راور در بحث تشكيلات سياسي ارزيابي كرده و همت بيشتري داشته باشيم.

منبع:‌اعتماد


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین