کد خبر: ۳۵۳۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

ابتکار دیدنی یک هنرمند با پوست ذرت+تصاویر

یک هنرمند نمایشگاهی از آثار حجمی خود را که فیگورهایی با متریال برگ ذرت هستند، برگزار کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مریم شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی برپایی تازه‌ترین نمایشگاه آثار حجمی‌اش، اظهار کرد: در این نمایشگاه 16 اثر حجمی دیواری و 12 کار رومیزی به‌نمایش درآمده است. این حجم‌ها حالت فیگور انسانی دارند و متریال همه آن‌ها برگ ذرت است.

او گفت: این متریال خودش من را انتخاب کرد؛ چند سال پیش این برگ‌ها در دستان من به حجم و فیگور تبدیل شدند و بعدها با تشویق اطرافیانم این کار را دنبال کردم. برگ ذرت بعد از خشک شدن، سفت می‌شود و حجم را ماندگار می‌کند.

این هنرمند همچنین اضافه کرد: در این نمایشگاه تعدادی از آثار قدیمی من در کنار آثار جدید برای نمایش و فروش گذاشته شده‌اند. تا کنون سه نمایشگاه از این حجم‌ها برگزار کرده‌ام که به دو صورت دیواری و رومیزی ارائه شده‌اند.

شهیدی در متن معرفی نمایشگاهش نوشته است: «فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبا هستم در رشته هنرهای نمایشی سال 74. در همین سال‌های آخر دانشکده بود که اولین خیال‌های ذرت مجسم شدند. برگ‌ها با پیچ و تاب‌های‌شان به چرخش درآمدند، با هم گره خوردند و پیکره‌هایی ساختند و بعد خشک شدند و ماندند بر قاب دیوار. نام اولین‌شان را گذاشتم آدم و حوا.

در این سال‌ها، این برگ‌ها هر بار از خود پیکره‌ای دیگر می‌سازند. گاه همراه می‌شوند با پیکره‌ای دیگر و با هم گفت‌وگو می‌کنند، گاه به‌تنهایی و در سکوت می‌ایستند. همه هرچه هست تجلی حضور حق است. عاشقانه دوست‌شان دارم.»

نمایشگاه آثار این هنرمند 14 تا 21 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «والی» به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای حجمی است.

ابتکار دیدنی یک هنرمند با پوست ذرت+تصاویر

ابتکار دیدنی یک هنرمند با پوست ذرت+تصاویر

ابتکار دیدنی یک هنرمند با پوست ذرت+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین