کد خبر: ۳۵۳۵۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱

قاچاق بودن میوه‌های کشف‌شده در حجره رئیس اتحادیه محرز شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در واکنش به اظهارنظرهای اخیر رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: قاچاق بودن میوه‌های کشف شده در حجره رئیس اتحادیه بارفروشان توسط نماینده‌های گمرگ و جهاد کشاورزی تایید شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد محمدی در گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهارات اخیر رئیس اتحادیه بارفروشان مبنی بر اینکه میوه‌های موجود در غرفه وی قاچاق نبوده و مجوز داشته و قاضی تعزیرات با دستور مدیرکل تعزیرات استان تهران به مجوز ارائه شده توجهی نکرده است اظهار کرد: در گشت مشترکی که از میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار تهران داشتیم، رئیس اتحادیه بارفروشان نیز حضور داشتند. به ما گفتند از یکی از غرفه‌ها میوه قاچاق کشف شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران توضیح داد: پس از حضور در حجره یاد شده، مشخص شد مالک این حجره رئیس اتحادیه است. نماینده اداره گمرک و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند که تشخیص دادند میوه‌های موجود در غرفه، قاچاق است. رئیس اتحادیه یک برگه کپی آورد و ادعا کرد که این میوه‌ها از سازمان اموال تملیکی خریداری شده اما نماینده سازمان اموال تملیکی که در آنجا حضور داشت گفت چنین میوه‌هایی فروخته نشده است.

محمدی در پاسخ به این سوال که رئیس اتحادیه بارفروشان گفته «خبر کشف میوه‌های قاچاق در غرفه اینجانب جوسازی و کذب بود» افزود: سوابق پرونده این فرد مشخص است و پرونده‌های دیگر هم داشته است. این فرد که رئیس اتحادیه بارفروشان است با اعضای هیئت مدیره اتحادیه مشکل دارد و علیه شش نفر از اعضای هیئت مدیره، نامه‌هایی را به هیئت نظارت اتاق اصناف زده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: ضمن اینکه قاچاق بودن کالاهای کشف شده در حجره رئیس اتحادیه رسماً توسط نماینده گمرگ و سازمان جهاد کشاورزی تایید شده و بازرس اتاق اصناف نیز صورت جلسه کرده است و اصلاً قاضی تعزیرات بدون اظهار نظر گمرگ و جهاد حکم صادر نمی‌کند.

محمدی در پاسخ به این سئوال که رئیس اتحادیه مدعی شده این حجره در اختیار مستأجر قرار دارد نیز گفت: غرفه مال خودش است. ابتدا مدعی شد آن را اجاره داده اما بعداً گفت که یک قسمتی از آن را اجاره داده. اگر اجاره داده بود باید کارت مباشرت می‌داشت اما نداشت. بعد هم مشخص شد که خودش و پسرهایش در غرفه مشغول هستند. ضمن اینکه اصلاٌ نیازی به این کارها نیست و رئیس اتحادیه می‌تواند بر اساس روال قانونی اعتراض کند تا به موضوع رسیدگی شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به این سئوال که رئیس اتحادیه می‌گوید برخورد با میوه‌های قاچاق در میادین میوه و تره‌بار در حدود اختیارات اتحادیه نیست تاکید کرد: متاسفانه رئیس اتحادیه شعار زیاد می‌دهد. وظیفه اتحادیه بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی مربوطه است اما تا کنون رئیس اتحادیه یک گزارش تخلف نداده است. چند ماه است شهرداری تخلفات بارفروشان میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار را به اتحادیه اعلام می‌کند اما تا کنون در ارتباط با یک مورد نیز اقدامی نکرده‌اند. 

وی توضیح داد: جالب اینکه اینها حتی اختیار پلمپ واحد صنفی را دارند و قانون این اختیار را به آنها داده است اما رئیس اتحادیه یک مورد هم از این اختیار استفاده نکرده چون اعتقادی به دستگاه نظارتی ندارد.ما در تهران 138 اتحادیه صنفی داریم و معتقدیم باید اتحادیه از این اهرم قانونی برای برخورد با تخلف استفاده کنند.

بامداد دهم اسفند ماه بود که گشت مشترک تعزیرات حکومتی برای مبارزه با عرضه میوه‌های قاچاق در میدان مرکزی میوه‌و‌تره‌بار تهران حضور یافت. در گشت تعزیرات از یکی از غرفه‌ها که گفته شد مالک آن رئیس اتحادیه بارفروشان است، چند کارتن نارگیل شیری قاچاق کشف شد که رئیس اتحادیه مدعی است این حجره در اختیار مستأجر قرار دارد و میوه‌های کشف شده ارتباطی به وی ندارد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
1
اینها همان افرادی هستند که در دولت قبلی تربیت شده
دزدهایی که دم از قانون مداری می زنند و در همه جا هستند متاسفانه خودش هم به تعداد زیاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین