کد خبر: ۳۵۳۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

مراسم بزرگداشت آیت الله طبسی با حضور شخصیتهای کشوری در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم بزرگداشت و ترحیم تولیت فقید آستان قدس رضوی روز یکشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دادستان کل کشور، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، استاندار خراسان رضوی و مدیران استانی در این مراسم حضور داشتند.

پس از قرائت قرآن کریم و سخنرانی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در تشریح ویژگیها و خدمات عالم مجاهد مرحوم آیت الله واعظ طبسی، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این مراسم به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداخته و از خداوند متعال علو درجات را برای آن مرحوم خواستار شدند.

آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی و تولیت آستان قدس رضوی در سال 1314 در مشهد مقدس و در خانواده ای مذهبی و روحانی متولد شد.

وی در یک سالگی پدرش را که از نوابغ گویندگان اسلامی در ایراد سخنرانی های مذهبی و خطابه و از لحاظ اخلاق، تقوی و پرهیزگاری زبانزد خاص و عام بود از دست داد و دوران کودکی را با سرپرستی مادر پشت سر گذاشت.

وی از همان سنین کودکی و نوجوانی بسیار عاطفی و علاقمند به حوزه های علمیه، عالمان دینی و حضور در جلسات مذهبی بود، لذا به رغم علاقه شدیدی که به فراگیری علوم اسلامی داشت به خاطر شرایط و اقتضای زمان به تحصیل در دبستان و دبیرستان پرداخت که طی این دوران به دلیل استعداد سرشار و انضباط عالی همواره مورد توجه و احترام دوستان و معلمان بود.

آیت الله واعظ طبسی در 16 سالگی به حوزه علمیه وارد شد و دروس مقدماتی، سطوح متوسطه و عالیه و خارج را به طور جدی دنبال کرد و از محضر اساتید و عالمان برجسته ای مانند آیات عظام و حجج الاسلام و المسلمین خالقی، جاویدی، ادیب نیشابوری، حاج سید احمد مدرس یزدی، حاج شیخ مجتبی قزوینی و میلانی بهره مند شد.

وی همراه با حدود 30 سال کار علمی دقیق و پیگیر، چندین دوره دروس منطق، اصول، معالم، قوانین، رسائل و کفایه را تدریس نمود که کلاسهای درس ایشان با استقبال گرم طلاب مواجه بود.
آیت الله واعظ طبسی از سنین 12 یا 13 سالگی با سیاست آشنا بود و در 15 یا 16 سالگی چه در دبیرستان و یا حوزه علمیه و منزل مسائل سیاسی را دنبال و مطرح می کرد.

وی با احساس نفرت عمیقی که از رژیم پهلوی در خود احساس می کرد، خشم و کینه اش را به اشکال مختلف ابراز می کرد و پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع درس در حوزه علمیه با سخنرانی های خود مبارزه ای هدفمند و جهت دار را بر علیه دستگاه حاکم آن زمان آغاز کرد تا جایی که چندین بار به خاطر همین سخنرانی ها ممنوع المنبر یا به زندان کشیده شد تا جایی که این مبارزه مقدس را تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) ادامه داد و همیشه یار و یاور اسلام و کشور برای خدمت به جامعه اسلامی بود.

آیت الله واعظ طبسی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره به عنوان یکی از استوانه های نظام مقدس مورد توجه قرار داشته و از سوی امام خمینی (ره) به عنوان نماینده معظم له در خراسان بزرگ و تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و پس از رحلت آن بزرگوار، این حکم از سوی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تایید شد.

وی علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوی در نهادهای مقدسی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و دوره سوم مجلس خبرگان رهبری عضویت و ریاست حوزه علمیه خراسان را به عهده داشت و در جهت اعتلای اسلام و نظام مقدس اسلامی تلاش بسیار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین