کد خبر: ۳۵۳۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

میلیاردرها در کدام شرکت ها کار می کنند؟ +عکس

براساس آمار منتشر شده از سوی موسسه Hurun که در شانگهای مستقر است، تعداد میلیاردهای جهان تا سال 2016 به 2188 نفر رسیده است. این موسسه هر سال رتبه بندی و اطلاعاتی را درباره ثروتمندترین افراد دنیا منتشر می کند.
آفتاب‌‌نیوز : به نظر می رسد برخی شرکت ها میزبان تعداد بیشتری از این میلیاردها هستند. البته، تعدادی از این شرکت ها توسط خانواده های قدرتمندی اداره می شود که در میان اعضای آنها چند میلیاردر به چشم می خورد. در ادامه به بررسی یازده شرکت با بیشترین تعداد میلیاردها خواهیم پرداخت.

 


فیس بوک

 

facebook

 

مقر: کالیفرنیا
تعداد کارکنان: 12700 نفر
تعداد میلیاردرها: 5 نفر


این شبکه اجتماعی در سال 2004 به طور مشترک توسط مارک زاکربرگ، داستین موسکویتز ،ادواردو ساورین، اندرو مک کلوم و کریس هافز تاسیس شد. در سال 2015، سود سالانه فیس بوک به 12.5 میلیارد دلار رسید. این شرکت همچنین در سال 2015 در میان 50 شرکت برتر برای اشتغال در آمریکا که از سوی نشریه بیزینس اینسایدر منتشر شد جای گرفت.

 

 

استه لودر

 

estee

 

مقر: نیویورک
تعداد کارکنان: 44000 نفر
تعداد میلیاردرها: 5 نفر


شرکت استه لودر که در زمینه تولید و بازاریابی محصولات مراقبت از پوست و مو، آرایش و عطر فعالیت می کند توسط زوج استه لودر و جوزف لودر در سال 1946 تاسیس شد. امروز، خانواده لودر 77 درصد از قدرت تصمیم گیری در این شرکت را در دست دارد و ارزش خالص ثروت آنها 16.5 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

 

 


اچ اند ام (هنس و موریتز)

 

H&M

 

مقر: استکهلم
تعداد کارکنان: 93351 نفر
تعداد میلیاردرها: 5 نفر


اچ اند ام، شرکت محبوب فعال در زمینه لباس و وسایل جانبی در سال 1947 توسط ارلینگ پرسون تاسیس شد. پسر او استفان پرسون از سال 1998 به مدت شانزده سال مدیریت این شرکت را به عهده داشت. امروز استفان 28 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و مدیریت هیئت رئیسه این شرکت نیز بر عهده او است. پسر او کارل جان نیز در حال حاضر به سمت مدیر عاملی این شرکت منصوب شده است.

 

 


اینفوسیس

 

infosys

 

مقر: بنگلور، هند
تعداد کارکنان: 193000 نفر
تعداد میلیاردرها: 5 نفر


شرکت هندی اینفوسیس که در زمینه مشاوره، فناوری و برون سپاری فعالیت می کند در سال 1981 توسط کی دینش، اس گوپالاکریشنان، نارایانا رامارو و پاندیت شریکانت تاسیس شد. مدیریت این شرکت امروز توسط ویشال سیکا انجام می شود. این شرکت در سال 2015 8.6 میلیارد دلار درآمد داشت.

 

 


فالابلا

 

falabella

 

مقر: سانتیاگو، شیلی
تعداد کارکنان: 98324 نفر
تعداد میلیاردرها: 5 نفر


شرکت فالابلا ابتدا هنگامی تاسیس شد که سالواتوره فالابلا در سال 1937 نخستین فروشگاه لباس را در شیلی تاسیس کرد متولد شد. این شرکت حالا به قدرتی اقتصادی در آمریکای لاتین تبدیل شده و توسط خانواده سولاری (از نوادگان موسس آن) مدیریت می شود.

 

 

 

والمارت

 

wallmart

 

مقر: بنتونویل، آرکانزاس آمریکا
تعداد کارکنان: 2,200,000 نفر
تعداد میلیاردرها: 7 نفر


این شرکت خرده فروشی آمریکایی در سال 1962 توسط ساموئل مور والتون و جیمز لارنس والتون تاسیس شد و حالا در سراسر جهان بیش از یازده هزار فروشگاه را اداره می کند. امروزه، خانواده والتون تا حد زیادی مدیریت این شرکت را در اختیار دارد: شش عضو خانواده والتون صاحب 54 درصد از سهام این شرکت هستند.

 

 


جانسون و سان

 

Johnson and son

 

مقر: ریسین، ویسکانسین آمریکا
تعداد کارکنان: 13000 نفر
تعداد میلیاردرها: 7 نفر

 

شرکت جانسون و سان با تمرکز روی ساخت و بازاریابی محصولات خانگی در سال 1886 توسط اس سی جانسون تاسیس شد. پسر او هربرت فیسک جانسون تا زمان مرگ خود در سال 1928 این شرکت را مدیریت کرد. سپس، سهام این شرکت بین دو پسر او تقسیم شد و امروزه همچنان صد در صد از سهام این شرکت در انحصار این خانواده باقی مانده است.

 

 


دکتر اوتکر

 

dr oetker

 

مقر: بیله فلد، آلمان
تعداد کارکنان: 28000 نفر
تعداد میلیاردرها: 8 نفر


این شرکت که به صورت خانوادگی اداره می شود در سال 1891 تاسیس شد و محصولات آن شامل بیکینگ پودر، کیک، پیتزای منجمد و تعدادی دیگر از محصولات غذایی می شود. خاندان اوتکر امروز هشت میلیاردر را در خود جای داده است.

 

 

 

روشه

 

roche

 

مقر: بازل، سوئیس
تعداد کارکنان: 88509 نفر
تعداد میلیاردرها: 9 نفر


این شرکت بیوتکنولوژی بزرگ در سال 1896 تاسیس شد و امروزه در عرصه تولید محصولات بهداشتی با پایه علمی در جهان پیشتاز است. نوادگان فریتز هافمن لا روشه همچنان 45 درصد از حق رای در هیئت مدیره این شرکت را در اختیار دارند.

 

 

 

کارگیل

 

cargill

 

مقر: وایزاتا، مینه سوتا
تعداد کارکنان: 150000 نفر
تعداد میلیاردرها: 10 نفر


این شرکت که در سال 1865 با تمرکز بر ذخیره سازی غلات آغاز به کار کرد، امروزه به یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی آمریکا تبدیل شده و محصولات غذایی و کشاورزی مختلفی را تولید می کند. نوه کارگیل، جان مک میلان در سال 1909 مدیریت این شرکت را به عهده گرفت و امروزه در میان خانواده کارگیل میلیاردهای زیادی به چشم می خورد.

 

 


هایت

 

hyatt

 

مقر: شیکاگو، مینه ایلینوی
تعداد کارکنان: 45000 نفر
تعداد میلیاردرها: 10 نفر


شرکت هایت کار خود را از سال 1957 در زمینه هتل داری آغاز کرد. آغاز به کار این شرکت هنگامی بود که جی پریتزکر مسافرخانه هایت هاوس در لس آنجلس را خریداری کرد. امروزه خانواده پریتزکر یازده میلیاردر را در خود جای داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین