کد خبر: ۳۵۳۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
رییس اتحادیه تعاونی مسافربری کشور خبر داد

تخصیص اتوبوس‌های فوق‌العاده برای ایام نوروز/ افزایش 15 درصدی نرخ بلیت

هرچند نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری کشور 15 درصد افزایش یافته، اما رییس اتحادیه تعاونی مسافربری کشور معتقد است با توجه به نرخ بالای جابجایی قیمت‌ها در سال جاری و ثابت ماندن نرخ کرایه در طول سال، این افزایش قیمت‌ها طبیعی و حتی کمتر از نیاز بازار است.
آفتاب‌‌نیوز : احمدرضا عامری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در جریان سفرهای نوروزی سال 95، نرخ کرایه‌ها 15 درصد افزایش یافته و این تغییر پس از نزدیک به یک سال ثبات قیمت‌ها اجرایی شده است. این در شرایطی است که تقریبا تمام حوزه‌های خدماتی در طول این ماه‌ها افزایش قیمت داشته‌اند و راننده‌های اتوبوس به دلیل تلاش برای حمایت از مسافران نرخ‌های خود را تغییر ندادند.

وی ادامه داد: در شرایطی که کارشناسان اقتصادی ما اعلام می‌کردند با توجه به شرایط مالی فعالان در این عرصه می‌توان حتی به افزایش نرخ 20 تا 30 درصدی فکر کرد، اما ما تلاش کردیم برای حمایت از مردم نرخ‌ها را به شکل محدودی افزایش دهیم که این تغییر با حمایت بازار همراه شود.

رییس اتحادیه تعاونی مسافربری کشور با بیان این‌که در طول چند روزی که از آغاز فرآیند پیش فروش بلیت‌های نوروزی گذشته استقبال مردم بسیار خوب بوده است، اظهار کرد: از روز یازدهم اسفند‌ماه که پیش‌فروش رسما کلید خورده بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها از سوی مردم خریداری شده است. همچنین با افزایش استفاده از پیش‌فروش اینترنتی ما توانسته‌ایم ظرفیت بالایی را در این حوزه به فروش بگذاریم.

عامری افزود: در حال حاضر همچنان فرآیند پیش‌فروش بلیت‌ها ادامه دارد و با توجه به تلاشی که صورت گرفته تا تمام ظرفیت ناوگان برای این ایام بسیج شود، امیدواریم تمامی مسافران بتوانند نسبت به حرکت به مسیرهای مورد نظر خود اقدام کنند.

وی با بیان این‌که در صورت نیاز برای مسیر‌های مختلف اتوبوس‌های فوق‌العاده در نظر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: تلاش ما این است که هیچ مسافری در ایام عید بدون دستیابی به بلیت مسیر مدنظر خود از ترمینال خارج نشود.

رییس اتحادیه تعاونی مسافربری کشور خاطر نشان کرد: از این‌رو ما تلاش می‌کنیم که با درنظر گرفتن اتوبوس‌های فوق‌العاده در مسیر‌های مختلف تمامی مسافران را به سمت مسیرهای مدنظرشان بفرستیم و شرایط طوری مدیریت شود که سفرهای نوروزی بدون دغدغه جابه‌جایی انجام گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین